HTML

NUSKIN

A barátaim jól élnek a NuSkin nevű cég üzletépítőjeként, be merjek lépni? Mennyire rizikós az MLM rendszer? Tudok-e én is network marketinggel foglalkozni?

Friss topikok

Archívum

kötelező vásárlás?

2012.05.22. 07:41 :: nuskin

Egy másik blog kommentjei között találtam számokat
http://fogyasztoszer.blog.hu/2009/06/05/nuskin_nu_skin_mlm_megeri_vagy_atveres

Az egyik hozzászóló a NuSkin negyedéves jelentését vizsgálva azt számolgatta, hogy ha egy disztribútor (minden disztribútor) megveszi a havi kötelező fogyasztást, akkor ez összesen kiadja a cég teljes bevételének a 60,5%-át (a világon). Európában még durvább a helyzet, itt 84,4% az eredmény.

Én átfutottam a negyedéves jelentést, de őszintén szólva a sok net meg gross közül bizisten nem tudtam kihámozni, hogy akkor most mennyi az annyi. Megnéztem viszont a NuSkin weboldalán (https://www.nuskin.com/content/nuskin/hu_HU/opportunity/why_nu_skin_/financial_rewards/compensation_plan/glossary.html), hogy mi is ez a kötelező vásárlás.

Bizonyos értékesítői szintek megszerzéséhez/megtartásához (ilyen a sokat emlegetett Executive és a kék gyémánt is) a disztribútornak a csoportja pontjain felül (GSV) bizonyos mennyiségű személyes pontot (PSV) is kell gyűjtenie. Az Executive szinthez pl 100 PSV kell, ez kb 30000 Ft-nyi vásárlást jelent. De miből áll a személyes pont? Nekem kell megvennem a 30000 Ft-nyi cuccot? Most, hogy utánaolvastam, kiderült, hogy a személyes pontokba beleszámít az is, amit a disztribútor személyes kiskereskedelmi fogyasztói megvesznek.

Ebből nekem az jön le, hogy ez nem kötelező vásárlás, hanem arról szól, hogy az üzletépítő akkor is foglalkozzon a saját vevőivel, amikor már az alsóvonala eltartaná. Persze lehet, hogy nem jól értem a terminológiát, a világból ki lehetne kergetni az ilyen idétlen szakzsargonokkal.

Ha viszont jól értem, az azt jelenti, hogy a fenti számok önmagukban semmit nem mondanak, hiszen csak annyi derül ki belőle, hogy a disztribútorok nagy része nem tud többet eladni a feltétlenül szükségesnél. Ez viszont nagyon vicces, mert azt jelenti, hogy Európában mindössze 15,6% az, amit a kötelezőn felül el tudnak adni. Fejenként ez 35000 Ft alatti forgalmat jelent(ene), ami szánalmas.

Valószínűbb az, hogy a regisztrált (beugrasztott?) disztribútoroknak már csak igen kis része veszi meg a kötelező cuccot, a többiek inaktív (bukott) státusszal maradnak csak a rendszerben, nyilván valami statisztika kozmetikázása végett.

Amikor egy NuSkinest megkérdeztem, hogy hány aktív üzletépítő van most itthon, kb 700-ra saccolta.

Akkor most telített a piac, vagy nem?



Szerintetek?

5 komment

Címkék: marketing mlm network nuskin

A bejegyzés trackback címe:

https://nuskin.blog.hu/api/trackback/id/tr794530517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

go diamond 2012.05.22. 13:25:56

Vicces leszek...miert ez a blog? Mit szamolsz? Miert erdekes ez neked?
Ha akarod csinalni, csinald, sok sikert...

nuskin 2012.05.23. 17:04:35

@go diamond: Köszi a kommentet.

Te már nyilván régen csinálod, és ismered ezt a világot, de nekem új ez a fajta vállalkozás.

Ha egy autóról csak a kereskedőtől kérnék információt, szerinted mennyire járnék jól?

Te melyik hálózatban törsz a gyémántság felé?

nuskin 2012.06.12. 12:55:05

@Svéd982: Köszönöm a kommentet (és elnézést a többiektől, hogy elhanyagolom a válaszokat, a civil életem elszólít)

"Ha igazából érted az mlm rendszert, akkor máris nem szánalmas a minimumot teljesíteni egy nagy hálózatban" A szánalmast nem arra írtam, hogy te ebből mennyit profitálsz, hanem hogy a közreműködők többsége nem tud eladni semmit, azon kívül, amit ő vesz. Ezért írtam, hogy valószínűleg csal a statisztika.

"Vajon egy ócska cucc lehetne Amerikában olimpiai vitamin?" A Coca Cola is támogatja az olimpikonokat, mégsem gondolja (ugye?) senki, hogy szuper termék. Ez nem azt jelenti, hogy a NuSkin nem az, csak azt, hogy nem ettől az, ha az.

"a jelenlegi cégedhez amikor felvettek" saját cégem van, és természetesen felmértem az igényeket a beruházás előtt

"te már eldöntötted, hogy nem akarsz ezzel az üzlettel foglalkozni" na ebben alaposan tévedsz :)

"Kérdezz meg egy MLM-ben jártas, számodra hiteles embert" épp erre szolgál részben ez a blog. Olyan emberek véleményét várom, akik nyilván nem érdekeltek az én belépésemben, és ennek ellenére meggyőzőek, akár pro, akár kontra.

mocor pl kiváló munkát végzett a másik poszt alatt.

Köszönöm.

freedom blogger 2012.06.12. 14:31:29

Bocsánat, csak pótolom a törölt kommentem:
Én azt hiszem, hogy nem a Nu Skint nem látod át, hanem az MLM rendszert pontosan.
De Nu Skin: a PSV a saját magad és a saját ügyfélköröd által fogyasztott termék, amit egy hónapban megeszel! Nem utolsó sorban az egészséged érdekében... A GSV pedig az alsóvonalaid által elfogyasztott termékek, és a saját illetve a te ügyfeled havi fogyasztása pontszámban kifejezve.
Ha igazából érted az mlm rendszert, akkor máris nem szánalmas a minimumot teljesíteni egy nagy hálózatban, ugyan is a Nu Skin-ben 6 szint után kapsz jutalékot, ahol már nyilván nem csak egy üzletépítő van...
A piac sosem lesz telített, de ehhez kicsit a dolgok mögé kell látni! Amit a Nu Skin csinál, az követi a trendeket, a termék pedig világbajnok! Vajon egy ócska cucc lehetne Amerikában olimpiai vitamin? Szóval a piac sosem fog telítődni! Mindig lesznek igények az ilyesmikre! Neked csak meg kell találnod őket! ;)
A számok pedig... a jelenlegi cégedhez amikor felvettek, előtte maximálisan kivesézted a helyzetet? Növekedés, alkalmazottak elégedettségi rátája, előrejutási lehetőség, minimum inflációkövető fizetés, oktatás, képzés, vezetők? Nem tartom valószínűnek... Ha vállalkozó vagy, akkor készítettél hatástanulmányt, és megkérdeztél mindenkit a környéken, hogy lenne erre igény amit csinálsz? Kétlem... Szóval mondjuk ha egy neves sörgyár vesz fel mint informatikai fejlesztőt, akkor a neve, az előrelépés, és a fizetés alapján döntesz nyilván. Az MLM-ben a Nu Skin egy nagyon komoly név!
Egyébként én úgy gondolom, hogy te már eldöntötted, hogy nem akarsz ezzel az üzlettel foglalkozni, most már csak a megerősítéseket várod, hogy azt mondhasd magadnak, hogy ugye megmondtam.
Kérdezz meg egy MLM-ben jártas, számodra hiteles embert, aki objektívan látja a piacot, hogy neki mi a véleménye ezekről a rendszerekről és a Nu Skin-ről!

freedom blogger 2012.06.12. 14:50:13

@nuskin:

"A szánalmast nem arra írtam, hogy te ebből mennyit profitálsz, hanem hogy a közreműködők többsége nem tud eladni semmit, azon kívül, amit ő vesz. Ezért írtam, hogy valószínűleg csal a statisztika."
- Ha kiszámolod egyszer, hogy ha csak azután a forgalom után van kifizetés, amit csak az üzletépítők esznek meg, már az is komoly összeg egy nagy hálózatban! A statisztikák mindig tényeket közölnek, nem csalnak. A kérdés csak az, hogy ki mit szeretne megmutatni a statisztikákkal! ;)

"A Coca Cola is támogatja az olimpikonokat, mégsem gondolja (ugye?) senki, hogy szuper termék. Ez nem azt jelenti, hogy a NuSkin nem az, csak azt, hogy nem ettől az, ha az."
- Félreértettél! A Nu Skin nem szponzor, hanem mint vitamin van jelen az amerikai olimpikonoknál! Gondolom, hogy ha a Cola a szponzor, azért nem kell mindenkinek Colat fogyasztani a felkészülés alatt! :)

"saját cégem van, és természetesen felmértem az igényeket a beruházás előtt"
- Ennek mindenképp örülök, mert akkor már meg merted lépni azt, amit sokan mások nem! A kezedbe vetted az irányítást! Ez lenne a cél! Persze a profit sem utolsó dolog...

Ha pedig még tényleg nem döntöttél, akkor szerintem kérd meg a szponzorod, illetve a meghívód, hogy egy rendezvényen hozzon össze egy kicsit Balogh Ottóval, vagy Váczy Károllyal! ;)
De ennek ellenére ide bárki írhat ám tényeket, neked mocor sem hiteles ember azért... csak egy lelkes üzletépítő, akit zavar a problémád és segíteni szeretne! Ráadásul ebben neki anyagi érdekeltsége sincs... már majdnem itt kezdődik a vezetővé válás: tenni mások sikeréért.

Ha rám hallgatsz, akkor egy A4-es papírt kettéosztasz, és az egyik oszlopba felírod az előnyöket, a másik oszlopba pedig a hátrányokat, amiket ezzel az üzlettel nyerhetsz, vagy veszíthetsz.
Úgy gondolom, hogy többet is buktál már a jelenlegi vállalkozásodban, mint a Nu Skin belépő árát... néha megéri kockáztatni! Ennek ellenére sem lesz mindenki sikeres azért!
süti beállítások módosítása