HTML

NUSKIN

A barátaim jól élnek a NuSkin nevű cég üzletépítőjeként, be merjek lépni? Mennyire rizikós az MLM rendszer? Tudok-e én is network marketinggel foglalkozni?

Friss topikok

Archívum

boncolgatás: Balogh Ottó: Szabadságportfólió

2012.05.25. 10:57 :: nuskin

 

Leendő szponzorom a kezembe nyomott egy könyvet, Balogh Ottó Szabadságportfólió-ját. A szerző könyörtelen logikával vezeti végig, hogy az egyén (vállalkozó) szempontjából miért az MLM (itt: microfranchise network) a legideálisabb.

Arról van szó, hogy górcső alá véve a pénzkeresésre fordított időt kiderül, hogy már alapesetben is kétféle munkaórával kell kalkulálnia a vállalkozónak: vállalkozói munkaórával, és alkalmazottival. A kettő közül nyilván a vállalkozói a hatékonyabb, hiszen ő a "sajátjában" dolgozik. Az alkalmazott külső motivációja lehetséges ugyan, de egyrészt munkaigényes, másrészt rövid ideig tart, összességében nem hatékony. Erről eszembe jut egy idézetgyűjtemény gyöngyszeme:

"Jól megvagyok a munkahelyemen, én úgy csinálok, mintha dolgoznék, ők meg úgy csinálnak, mintha fizetnének"

Hogy lehet ezt kiküszöbölni? A szerző szerint a vállalkozói munkaórák számát kell növelnünk a fejlődés érdekében. Viszont mivel a vállalkozó napja is 24 órából áll, ez egy korlátos fejlődésnek tűnik a hagyományos rendszerben. De nem az MLM-ben! Itt ugyanis egy-egy vállalkozó alá nem alkalmazottak, hanem újabb vállalkozók épülnek be, így bővítve (korlátlanul) az egyszeri vállalkozó munkaóra portfólióját.

Amiről nem beszél a szerző, az az, hogy míg az alkalmazottak közvetlenül nekem keresnek pénzt, és az így megtermelt javakból kapnak fizetést az én pénzemből, addig a(z al-)vállalkozók maguknak keresnek elsősorban pénzt, én legfeljebb jutalékot kapok utánuk (az MLM cégek által osztott bónuszokat egyelőre hagyjuk, az még elég homályos terület, egy következő poszt témája lesz). Ha tehát feltételezünk egy igen magas, 10% körüli jutalékot, akkor látjuk, hogy a hagyományos, 10 fős vállalkozáshoz képest (képlettel: 8 VMÓP + 10*8 AMÓP), aminek jól tervezhetőek a költségei, egy 10 fős alsóvonallal rendelkező MLM vállalkozó 8VMÓP + 0,1*10*8 VMÓP hasznot hajt fel nekünk. Azaz szemben a 8+80 talán nem maximálisan hatékony munkaórával kapunk 16 hatékonyat naponta. Hmmm. (VMÓP=vállalkozói munkaóra portfólió, AMÓP=alkalmazotti munkaóra portfólió)

Tény viszont, hogy az alkalmazottat akkor is eltartom, ha épp nincs bevétel, az MLM alvállalkozó álla viszont ilyenkor felkopik, és nem kerül nekem semmibe. Ugyanez igaz mondjuk a fél-legálisan dolgoztatott "számlaadó alkalmazottak"-ra is (úgynevezett alvállalkozók, akik gyakorlatilag alkalmazott státuszban vannak, annak előnyei nélkül).

Összességében ezzel együtt helytálló lehet a könyv logikája, de két ki nem mondott premisszára épül (a kimondottakon túl):

1. A terméket a hálózatom újra és újra el tudja adni.

2. Találok elég ön-motivált embert, hogy ütőképes hálózatot építsek.


1. nem szorul különösebb magyarázatra. Ha a hálózatom nem ad el elég cuccot, illetve a régi vevők helyett folyton újakat kell hajkurásznom, akkor elég hamar negatívba fordul a mérleg. És mivel vállalkozóim vannak, nem alkalmazottaim, gyakorlatilag a segítségnyújtáson kívül nincs eszközöm az irányításukra.

2. na, ez tud szűk keresztmetszet lenni. Szerintem kevesen vannak/vagyunk, akik még nyitottak egy MLM rendszerre, főleg, ha combos a beugró. Valamelyik könyv említi a 20/5/2 szabályt, azaz hogy 20 érdeklődőből 5 lesz vásárló, 2 csatlakozik. Az egyik előző poszt statisztikáját nézve 100 csatlakozóból kb 10 marad bent. Azaz ahhoz, hogy a fent tárgyalt 10-es alsóvonalat összehozzam stabilan, kb 1000 érdeklődőt kell beavatnom, és itt érdeklődőn nem azt értem, aki jófejségből eljön egy bemutatóra (mint én :) ), hanem akit valóban érdekel a termék/üzlet. 1000 ilyen érdeklődőre pedig most igen kicsi esélyt látok. És ez csak egy 10-es alsóvonal, hol vagyunk még a könyvben említett 1000 feletti számoktól?

Ejj, van még mit számolni ezen a NuSkin dolgon.

A könyv vége felé elemezgeti a szerző a szokásos hibákat. Például azt, hogy valaki már a csatlakozás (befizetés!) előtt elkezdi felmérni, hogy milyen az ismerősei reakciója az MLM bizniszre. Erre azt írja a szerző, hogy szánalmas (sic!). Nem értem, miért. Hogy várhatja el józan ésszel bárki, hogy úgy ugorjak bele egy üzletbe, hogy

a.) semmit nem tudok róla azon kívül, amit a beszervezésemben érdekeltek mondanak
b.) meg sem próbálom felmérni a környezetem felvevőképességét

Hogy várhatja el bárki, hogy fizessek egy szolgáltatásért (ez végülis az, nem?), amit nem próbáltam ki? A szerző autós példája nyomán (előbb vigyen el Debrecenbe, aztán majd tankolok bele) ezt olyannak érzem, mintha bemennék egy autónepperhez, és elhinném minden szavát, és kipróbálás nélkül kifizetném az autót, amit ráadásul alkatrészenként kapok majd meg, de becsszóra.

Oszt a realitás hol marad?




Szerintetek?


14 komment

Címkék: marketing mlm network nuskin

A bejegyzés trackback címe:

https://nuskin.blog.hu/api/trackback/id/tr204545288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MD_Soneji 2012.05.25. 13:54:12

Nem értem a vívódást, meg ha úgy vesszük ezt az egész blogot.

Pontosan látod te, hogy baromságokra épül ennek az egésznek a logikája.

Nem kemény munka kell, hanem az ismeretségeid.
Nem önmotiváltság kell, hanem önhittség.

Annak volt ez nagy lehetőség, aki behozta Magyarországra. És őt vajon megkeresték vele? Fenét, ő ment ki, és kuncsorgott, hízelgett, ígért, hogy behozhassa. Nem kizárt, hogy fizetett is érte, és most vígan tarolja le az erre fogékonyakat. Ami neked maradt öt évvel későbbre...

nuskin 2012.05.25. 14:22:54

@MD_Soneji: Köszi a kommentet.

Vicces, hogy te is azt írod, hogy nem érted a blog célját, és az is ezt írta, aki egyébként MLM-ből él (állítólag), a másik posztnál.

A cél az, hogy leírjam a véleményemet, gondolataimat a rendszerrel kapcsolatban, és bízom abban, hogy jönnek majd kommentelők (mint Te is), akik vagy egyetértenek, vagy vitatkoznak velem. Remélem, hogy idetéved majd valaki, aki első kézből oszt majd infókat, ellenőrizhető tényeket.

Ennyi.

Köszönöm.

mocor (törölt) 2012.05.30. 16:02:22

Drága az időm. Hogy a tiéd mennyire, te döntöd el.

Szívesen beszélgetek a dolgokról veled, de mint mindennek, ennek is vannak feltételei.

Amit leírunk, azt elolvasod, megérted és arra reagálsz, ami oda van írva, miközben tartózkodsz a minősítésektől. Nem miattam, nem az üzlet miatt, hanem azért, mert ezzel két dolgot előzöl meg: nem veszel el mások életéből időt és energiát, másrészt nem teszed tönkre a gondolkodásod és a hozzáállásod (ahogy elnéztem, lesz mit dolgoznod ezen). Ezért mások leszóló, becsmérlő hozzászólásainak kimoderálását is várom tőled.

Mivel többféle témát is indítottál, azt javaslom, nyiss egy amolyan kérdezz-felelek topikot, amiben beszélhetünk. Nem akarom senki és a magam idejét sem húzni a különböző topikokban keresgetéssel.

Amit ígérek: elsősorban cég-, és termékfüggetlen beszélgetést, hogy megértsd, mi működteti (és mi nem) a network marketinget. Korrekt tájékoztatást kapsz bizonyos számokról, elvekről, stb.

Az üzleti számaim, forgalmam, keresetem nem téma. Ez nem tartozik ide (az elvek között majd azt is elmagyarázom, miért). Beszélhetünk cég specifikus dolgokról is, mikor készen állsz rá (érted az alapelveket).

Drága az időm. Hogy a tiéd mennyire, te döntöd el.

Hogy a fentieket ki mondja, nem számít. Az számít, te ki vagy és mit akarsz.

Ha készen állsz, jelezd, és start.

nuskin 2012.05.30. 21:28:35

@mocor: Köszönöm a kommentet.

Nagyon érdekel a véleményed, de nézd el nekem, hogy távolságtartással kezelem mindenkinek a hozzászólását. Beszéltem személyesen erről a témáról emberekkel, olvastam (olvasok) könyveket, de ez egyelőre nem bizonyult elégnek ahhoz, hogy bele merjek vágni (nekem most soknak számít a beugró).

Mindenki véleményét megértem, igyekszem megérteni, de nem fogadok el tényekként állításokat, és nem azt várom a kommentelőktől, hogy meggyőzzenek (de persze hajrá, hátha sikerül). Azt várom (kérem) tőletek, hogy adjatok az én gondolataimhoz új gondolatokat, amiknek a segítségével úgy tudok döntést hozni, hogy

1.) nem fogom azt mondani, miután beszálltam, hogy "de hát erről eddig nem volt szó!"
2.) nem fogok úgy nemet mondani egy lehetőségre, hogy nem jártam körül minden (!) lehetséges oldalról

Azaz nem akarom becsapni magam, és büszke akarok lenni a döntésemre.

Az új posztot mindenesetre létrehozom, várom a többi kommentelőt is.

Köszönöm.

SnakeHB 2013.02.26. 14:04:08

@nuskin: @mocor:

Nos, nemrég én is megkaptam és elolvastam a fent említett füzetet (mert könyvnek a terjdelme -

huszonharminc oldal - miatt nehezen nevezheto).

Az elsore "könyörtelen logikának" tuno levezetés, sajnos, tele van csúsztatásokkal, durva

általánosításokkal, és egyéb olyan kijelentésekkel, amitol képzett közgazdász csak a fejét fogja,

legfeljebb szórakozik egy jót.
Nem is csoda, a szerző maga írja, hogy földrajztanár...

Rögtön az elején a profit taglalására felhozza a jéghegy-elvet, miszerint a profit a jéghegy csúcsa, ami a

felszín alatt van az a munkaóra, abból jön a profit. Ez nem teljesen igaz.
A profit (magyarul: nyereség) a bevétel és a kiadás különbözete egy adott idoszakra nézve. Hogy ennek

eléréséhez munkát kell végezni, az tiszta sor, de azt nem jelenthetjük ki, hogy a bevétel/profit és a

befektetett munkaóra 1:1 arányban áll egymással.
Ha valaki egyszer egy óra befektetésével keres 1 petákot egáltalán nem biztos, hogy 2 órával 2 petákot

keres. Persze lehet átlagot számolni, de az is csak egy adott időszakra értelmezhető, és egy

napi/heti/havi átlag jelentős eltéréseket mutathat.

Az AMÓP és a VMÓP kategóriák is ökényesen és tudománytalanul meghatározottak. Diszkriminatívan jelenti ki,

hogy az alkalmazotti munka értéke és jelentosége a vállalkozóinak csak a töredéke (kavics-gyémánt).

Azonban gazdasági tanulmányok alaptétele szerint a vállálkozót az alkalmazottól nem a munkája minosége

különbözeteti meg, hanem az, hogy kockázatot vállal (többek közt ezért nincs kizsákmányolás, a szó

kommunista értelmében).
Az sem igaz, hogy ha az alkalmazott nem dolgozik, nincs jövedelme. Létezik TB, álláskeresési járadék, stb.

A szerzo arra az elavult, és több tanulmány által cáfolt osrégi feltételezésre épít, hogy a beosztott nem

dolgozik, csak ha ellenorzik, vagy ha motiválják, de az sem tart sokáig. De itt jön képbe a mikrofranchise

(MLM), melyben tulajdonosi motiváltságú egyének dolgoznak neked! Hurrá, megváltás! Vagy mégsem?

Hát, sajnos(?) ezt a spanyolviaszt is feltalálták már: úgy hívják, hogy "érdekeltségi rendszer", más néven

teljesítménybér. Nem csak az MLM képviselői, hanem bankárok, biztosítási - és értékesítési ügynökök,

cégvezetok, ügyvédek is ebben a rendszerben dolgoznak.
Azonban ezek a rendszerek nem a munkaórák alapján fizetnek (munkabér), hanem az eladott áru/szolgáltatás

értéke után (jutalék). Sőt, ezek kombinációja is létezik (fix+jutalék).

Éppen ezért nem teljesen összehasonlítható az AMÓP (fix órabér) és a VMÓP (hatékonyságtól, szezontól, stb. függő óránkénti bevétel). Bármilyen jutalékos rendszer a belső motivációra épít (egységnyi munkával többet akarok keresni), az eredményességet díjazza. Bár itt nem teljesen tiszta a belső és külső motiváció megkülönböztetése sem, mert minden esetben valami külső tényező (jelen esetben a pénz) inspirál arra, hogy több energiát fektessek egy adott tevékenységbe.

Ahol az elmélet még hibádzik, az az, hogy a pénzt és az időt (munkaórát) eltávolítja egymástól, azaz minél

kevesebb, vagy egyáltalán semennyi munkát végezni és maximalizálni a bevételt/profitot. Most akkor követem

a leírtakat: mondjuk jelenleg 8 AMÓP-pal keresek 160 petákot, azaz óránként 20-at. Tegyük fel, hogy

kiépítek egy hálózatot, ahol nekem 40 petákot ér egy óra munka (a tulaji hozzáállás miatt dupla), és 50

VMÓP-om van, akkor az 2000 peták, ami valamivel több, mint 12szerese az alkalmazottinak. Ebből az 50ből 8

az enyém = 320p (a bevételem, több, mint 15%-a).

Mikor mond le valaki önként pénzről? Mikor áldozza be valaki a saját munkaidejét, amikor az folyamatos

növekedéssel kecsegtet? Nem hiába mondják, hogy te vagy önmagad legrosszabb főnöke...

De, OK, tegyük fel, hogy nekem elég az 1680p, az is 10x több, mint a korábbi 160p. Igen ám, de mi van

akkor, ha valaki kilép, vagy egyszerűen csak ugyanúgy gondolkodik, mint én (és a szerző)? Mivel az MLM

kifizetési szint véges, ha az alattam lévők is olyan sikeresek, hogy a lánc jutalékából megélnek, ha

csökkentik a befektetett idejüket (ahogy én is, mert az elmélet szerint ez a szabadság, ennek az elérése a

cél a pénz mellett), azzal a VMÓP-omat csökkentik, tehát a bevételeimet is. Tehát újabb erőfeszítést kell

tennem arra, hogy ezt a VMÓP kiesést pótoljam.

Ez mind-mind azt a mindenki által tapasztalt tényt támasztja alá, hogy egy MLM-es sohasem kapcsol ki, minden alkalmat megragad, hogy promotálja az üzletet, ezért kelt visszataszító, szektás benyomást.

Mindkét esetben az idő teljes felszabadítása kétséges. Ennek ellenére valóban létezik ilyen rendszer,

ha a megtakarításokat befekteti az ember, és a kamatokból él. Persze ehhez megfelelő mennyiségű

befektethető pénz kell. Kevés pénzből (már amit az MLM biznisz indítására ajánlanak a cégek, és amit a

szerző is megerősít a mikrofr. leírásásnál) a munkamentes jövedelmet elérni nem lehetetlen, de a nagy

áltlagnak elérhetetlen. Persze, vannak kivételek, de kb. ahhoz lehet hasonlítani, hogy a ranglétra aljáról

hogyan lehet vezig. szintig vinni. Elvileg mindenkinek megvan rá az esélye, de csak 1 juthat el oda.

Persze sokkal nagyobb esélye van annak, aki pl. rendelkezik befolyásos kapcsolatokkal.

A kapcsolatok terén felhozza a szerző az öt-kézfogás elméletet, mely szerint átlag 5 kézfogásra vagyunk

bárkitől (akár az USA elnökétöl is), tehát 2-3 ismerősön kersztül is rengeteg embert érünk el. Ez így van, csak itt is az maradt ki a képből, hogy ebben rengeteg átfedés van. Ha valaki már beépítette egy ismerősét

(vagy annak isemrősét, stb.) a VMÓP-jába, azt már más nem tudja. Ez az, amit piaci telítődésnek hívnak.
Persze, ilyenkor jönnek az MLM hívei azzal, hogy ezen felül is lehet embereket találni (mondjuk

külföldön), de pont ők azok, akik máskor meg azzal fényezik a rendszert, hogy ez azért hiteles, mert

ismerősök/rokonok referálják a céget/terméket/értékesítési módszert, tehát pont ez adja a hitelességét és

vonzerejét. Most akkor mi is van?

Arról sincs szó, hogy a VMÓP-pal milyen jövedelemre teszünk szert. Ahhoz, hogy bevételünk legyen, fizetőképes kereslettel kell rendelkeznünk (a szerző ezt megújuló vásárlásnak hívja). Ennek a körnek miből származik jövedelme? Hát a legtöbb esetben AMÓP-ból, akkor is, ha maga az ügyfél vállalkozó (de nem MLM-es), a füzet szerint is AMÓP-pal növeli a munkaórái számát, az lesz többségben. Ha megvalósulna az, amit a szerző küldetésésnek tekint, márminthogy terjessze az igét, és mindenki VMÓP-pal rendelkezzen csak, akkor ki teszi bele a pénzt? Minden tag a jutalékából vásárol, amit ő az alatta lévők vásárlásaiból kap és ami majd más jutalékát gyarapítja. A legalul lévőknek szükségszerűleg dolgozniuk kell, hogy a vásárlásaikat fedezzék (ismét kell a kavics, az AMÓP, hogy legyen értelme a VMÓP-nak). Ez egy 0 összegű játék. Amit a szerző sugall az olyan, mint amikor Münchausen báró saját magát húzza ki a mocsárból a hajánál fogva.

A hátsó borítón nagyon sikeres VMÓP tulajdonosok írják le lelkesítő szövegüket, azonban ez is a marketing

része. Az MLM valójában nem a termék marketingje, az a rendszer tekintetében másodlagos (ez itt nem is a

fizikai termék kritikája), hanem magáé a rendszeré. Nézzük csak meg, legtöbbjük már felépített hagyományos

vállalkozást. Ezáltal biztosan rengeteg módos kapcsolatuk van. Egy ilyen körben elkezdeni MLMezni sokkal

könnyebb, mint az átlagemberek között (akik nem mellesleg AMÓPból származó jövedelmet fordítanak erre).

Ezek jó üzletemberek, jók az eladási készségeik, amik meglévő ügyfélkörrel párosulnak, ezt kamatoztatják

ebben a rendszerben. Egy átlagember nem ezekkel a kapcsolatokkal, és nem ezekkel a készségekkel rendelkezik alapjáraton. A tapaszatalat szinte behozhatatlan komparatív előnybe helyezi ezeket az embereket.

Az is elég feltűnő volt, ahogy az író a saját sikereit fényezte közvetetten az Apple iPad sztorin keresztül (New Yorkban jártam, Plaza Hotel, megjelenéskor iPad-et venni, stb.). Kissé átlátszó...

mocor2 2013.02.27. 10:25:41

@SnakeHB:

Az AMÓP és VMÓP ebben az értelemben abban különbözik, hogy KI lesz a tulajdonosan a nyereségnek és a nyereséget hozó eszközöknek. Az alkalmazottak nem ostobák, pontosan látják azt, hogy ők termelőeszközt hoznak-e létre, vagy csak egy adott hónapban hoz nyereséget a munkájuk - mindkét esetben a tulajdonosnak, amiből ők aztán kapnak fizetést.

Termelőeszközt létrehozó munka esetén hosszútávon(bár már középtávon sem) NEM motiváló a havi jutalék egy alkalmazottnak.

"A szerzo arra az elavult, és több tanulmány által cáfolt osrégi feltételezésre épít, hogy a beosztott nem dolgozik, csak ha ellenorzik, vagy ha motiválják, de az sem tart sokáig."

Ehhez elég megnézni mondjuk az IT szakmákban dolgozók által látogatott közösségi oldalak logját a céges log-okban. Hogy ezek után vajon hány ténylegesen, fókuszáltan elvégzett munkaórát teljesítenek az alkalmazottak.

"Ez mind-mind azt a mindenki által tapasztalt tényt támasztja alá, hogy egy MLM-es sohasem kapcsol ki, minden alkalmat megragad, hogy promotálja az üzletet, ezért kelt visszataszító, szektás benyomást."

Ez egy kezdő, szakmához még nem kellően értőnél valóban megtörténhet. Akkor is megtörténhet, ha nem igazi passzív jövedelmet hozó vállalkozásban van az illető. Viszont egy valós passzív jövedelmet hozó vállalkozásban lévő profi beosztja az idejét és ha azt másra szánta, későbbre ütemezi az "új jelöltet".

"Elvileg mindenkinek megvan rá az esélye, de csak 1 juthat el oda."

A piramis rendszerű vállalkozások alkalmazottainál ez így van. Egy valós, etikus network marketingben nincs így.

"Persze sokkal nagyobb esélye van annak, aki pl. rendelkezik befolyásos kapcsolatokkal."

Mit értesz "befolyásos kapcsolatokon"?

"Ez az, amit piaci telítődésnek hívnak."

Bár máris telítődött volna, akkor nem itt tartanánk. :)

"A legalul lévőknek szükségszerűleg dolgozniuk kell, hogy a vásárlásaikat fedezzék (ismét kell a kavics, az AMÓP, hogy legyen értelme a VMÓP-nak)."

A mi szempontunkból nem az az ideális, ha mindenki az üzletünkben van és onnan származik a jövedelme, hanem az, ha minden üzlettársunkra jut 50-60 máshonnan jövedelmet szerző fogyasztó(aki csak vásárol).

"Az MLM valójában nem a termék marketingje, az a rendszer tekintetében másodlagos (ez itt nem is a fizikai termék kritikája), hanem magáé a rendszeré."

Az mlm kifejezés eleve téves. A network marketing alapvetően (szerintünk) terméke számunkra a (mi szempontunkból)automata, visszatérő vásárlás.

"Ezek jó üzletemberek, jók az eladási készségeik, amik meglévő ügyfélkörrel párosulnak, ezt kamatoztatják ebben a rendszerben. Egy átlagember nem ezekkel a kapcsolatokkal, és nem ezekkel a készségekkel rendelkezik alapjáraton."

A networkos (és úgy általában az értékesítői) képzések lényege a kapcsolatépítési és fenntartási képességek fejlesztése. Igen. MEG KELL TANULNI.

SnakeHB 2013.02.27. 22:47:57

@mocor2:
Szia!

Szerintem a cég a nyereség és a nyereseget termelő eszköz tulajdonosa. A networker egy értékesítő vagy marketinges szerepét tölti be, akit a jutalék motivál. Ebben hasonlít az ügynöki munkára. Azzal szemben viszont engedi es kifejezetten promotalja valamint jutalmazza a beszervezest azáltal, hogy azután is jutalékot oszt. Mivel így a jutalekszint magas, amit nyilván a termék ára fedez, ezáltal szükségszerűen, de szükségtelenül magas lesz az árszínvonal.

De hát ha, 50-60 munkaóra kell kívülről, akkor máris nem igaz, hogy ez az ideális munka. Én azt az ellentmondást hallom mindig ki, hogy ez egy bárki által végezhető tevékenység, és mindenkinek ebből kellene élni, ez a munka jövője. Viszont az égsz rendszer bukna, ha ez megvalósulna. Akkor meg miért próbálták meg nekem a promoterek beadni, hogy én vagyok a legnagyobb marha, ha nem csatlakozom?

Miért engedi a cég, ha ezek szerinted csak kezdők, akik nem megfelelően képzettek, hogy ilyen banális akciókkal rontsák a hírnevét?

Valamint a cég recepciosa, HRese, jogásza, adminisztratorai, trenerei, tudósai, gyári munkásai, stb. Nem AMOPpal járulnak hozzá ahhoz, hogy nektek VMOPotok lehessen?

A közösségi és egyéb oldalakat simán le lehet tiltani. Kettő, hogy szintén kimutatták, hogy engedelyezesuk jó hatással van a munkakedvre. Van, ahol idő kvóta van beállítva a rendszerben ezekre. Ez nem igényel emberi felügyeletet, egy szimpla beállítás kérdése. En azt is megneznem, hány vallakozo nyomul facen, míg akár AMOP akár VMOP dolgozik neki. Sőt, a füzet is erről szól, hogy tedd magad szabaddá utazgatásra, xboxozasra, a ferrarizasra, amíg valaki azon dolgozik, hogy elérje amit te, közben neked hajtva a zsetont, és ami miatt az ő jutaleka kevesebb. Ez egy olyan rendszer, amiben valakinek mindig az alján kell guriznie ahhoz, hogy a teteje jól éljen. Ez a piramis rendszerek sajátja. Egy hagyományos vallaltnal a vezetőket nem az alkalmmazottak tartják el közvetlenül, es nem csak értékesítési tevékenység esetén fizetnek jövedelmet.

Valamint, ha maga a network mktg egy szakma (amit ketlek, de erről később), akkor ebben hol a termék? Ezek szerint ugyanolyan jól adsz el pl. Könyvet, mint kozmetikumot? Hogyan lehet úgy értékesíteni, hogy a termekspecifikus ismereteket elfogult céges tréningen szerzed meg? Nem hiteltelen vegyész képzettség nélkül a biokémiai hatásokról beszelni az ügyfeleknek? Vak vezet vilagtalant?

Én úgy gondolom, hogy sokkal inkább hiteles egy független kereskedő, aki nem elkötelezett egy marka iránt sem. Többek közt ebben is téved a szerző. Nem az a leghitelesebb, aki ezt csinálja, mert amíg potenciális partner vagyok, addig nem vallja be, ha nem tud megélni belőle, vagy már megbánta, hogy belekezdett.

SnakeHB 2013.03.01. 20:28:50

@nuskin:

Az autós peldadhoz annyit, hogy itt szerző csúsztatott, mert nem a benzintöl függ, hogy az autó elvisz -e Debrecenbe. A cég az autó, a befektetesem a fuel. Ha az autó rendesen működik, és tudok vezetni, akkor szinte tuti, hogy elvisz addig. Az autóra garanciát vállal a gyártó, az mlm-re nem. Ha lerobbanok, kisegitenek, az mlm cég ezzel szemben azt mondja, hogy nem tudok vezetni, vagy nem tankoltam eleget, de azt sohasem ismeri el, hogy a motor, vagy a futómű a hibás. Az autózás jogosítványhoz kötött, es független hatóság ellenőrzi, a mlmben mindenki vezethet, aztán, ha kisodródik, a cég szetteszi a kezét, és nincs semmilyen szinten felelős.

SnakeHB 2013.03.01. 20:40:13

Meg itt ismét megemlíteném az Apple példát.
Mindeki tudja, hogy az ipad, iphone prémium termék, többek igazolják, hogy nincs jobb, és a maga nemében egyedülálló. Mégis, ha millióan bizonygatják, hogy uzembiztos, attól meg előfordulhat, es elő is fordul, hogy elromlik. Es pont a jól érvényesíthető garancia az, ami megnyugtató.

mocor2 2013.03.03. 00:21:18

"Szerintem a cég a nyereség és a nyereseget termelő eszköz tulajdonosa."

Ezügyben az üzletépítői szerződés az irányadó.

"..engedi es kifejezetten promotalja valamint jutalmazza a beszervezest azáltal, hogy azután is jutalékot oszt."

Nem. Jutalék kifejezetten csak forgalom után jár.

"Mivel így a jutalekszint magas, amit nyilván a termék ára fedez, ezáltal szükségszerűen, de szükségtelenül magas lesz az árszínvonal."

Hogy mi a magas ár, szubjektív. Én azt mondom mindig, hogy az újravásárlás ténye dönti el, mi a drága a vevőnek és mi éri meg neki.

"De hát ha, 50-60 munkaóra kell kívülről, akkor máris nem igaz, hogy ez az ideális munka."

Kezdetben a legjobb, ha minden időd beleteszed. Ez kinek nem egyértelmű?

"Én azt az ellentmondást hallom mindig ki, hogy ez egy bárki által végezhető tevékenység, és mindenkinek ebből kellene élni, ez a munka jövője."

Nem. ANNAK végezhető tevékenység, aki MEGTANULTA és folyamatosan tanulja.

"Akkor meg miért próbálták meg nekem a promoterek beadni, hogy én vagyok a legnagyobb marha, ha nem csatlakozom?"

Nem tudom, te kikkel találkozhattál...

"Miért engedi a cég, ha ezek szerinted csak kezdők, akik nem megfelelően képzettek, hogy ilyen banális akciókkal rontsák a hírnevét?"

Miért nem őtőlük kérdezed meg?

"Valamint a cég recepciosa, HRese, jogásza, adminisztratorai, trenerei, tudósai, gyári munkásai, stb. Nem AMOPpal járulnak hozzá ahhoz, hogy nektek VMOPotok lehessen?"

Természetesen igen.

"amíg valaki azon dolgozik, hogy elérje amit te, közben neked hajtva a zsetont, és ami miatt az ő jutaleka kevesebb."

Ha a kompenzációs tervvel gondod van (gondolom elolvastad..), a cégnél kopogtass. Pontosan tudja mindenki, mit ír alá. És nem kötelező a cég disztribútorai közé tartozni. Szerintem ez világos mindenkinek.. neked?

"Ez egy olyan rendszer, amiben valakinek mindig az alján kell guriznie ahhoz, hogy a teteje jól éljen."

Lásd fentebb.

"Ezek szerint ugyanolyan jól adsz el pl. Könyvet, mint kozmetikumot?"

Ha ismered a könyvek tartalmát és a bőrápoló termékek hatásait, akkor igen.

"Hogyan lehet úgy értékesíteni, hogy a termekspecifikus ismereteket elfogult céges tréningen szerzed meg?"

Ha vettél részt (HA VETTÉL RÉSZT..) céges tréningeken, tisztában vagy vele, hogy a HATÓANYAGOKRÓL beszélünk és ami ott elhangzik, mindennek utánanézhetsz a neten, az orvosnál, stb.

"Nem hiteltelen vegyész képzettség nélkül a biokémiai hatásokról beszelni az ügyfeleknek? Vak vezet vilagtalant?"

Ha mondjuk patikus vagy és azt mondod valakinek, hogy "ez a tabletta csomó embernek segített abban, hogy elmúljon a fejfájása" ez "biokémiai hatásnak" számít nálad?

"Nem az a leghitelesebb, aki ezt csinálja.."

Itt nemcsak a termékekről, hanem az értékesítés menetéről is szó van. És akár tetszik, akár nem, az a leghitelesebb ebben, akinek a legtöbb forgalma van és hosszútávon, stabilan.

Egyébként az eddigi hozzászólásaid alapján mit gondolsz: van értelme még beszélgetnünk? Mert úgy tűnik nekem, hogy folyamatosan a kritikára törekszel, és nem próbálod megérteni, vajon hogy lehet ezt jól csinálni, vajon miért működik bizonyos embereknek? Vajon hogyan tudnád te is jól csinálni? Hogyan tudnák a hozzád csatlakozók jól csinálni?
Ezeket a kérdéseket sehol sem látom.
Akkor?

SnakeHB 2013.03.04. 06:47:58

@mocor2:
Üdv. Szerintem mi itt két malomban orlunk. Értem en, hogy mit mondasz, de te ezek szerint nem érted a kérdéseimet. Ezek szerintem nem kritika, hanem olyan dolgok, amik bennem ketsegkent felmerültek. Tudom, mi áll a szerződésben, és az egyéb írásos anyagokban, en ezek gyakorlati működésére vagyok kíváncsi. Sajnos azok alapján, amit látok és tapasztalatok, a leírtak nem fedik le a valóság teljes aspektusát. Ha egy bennfentesnel érdeklődöm ezekről, mindig kitérő válaszokat kapok. Itt sem lettem sajnos okosabb. Azért köszönöm az eszmecserét, tanulságos volt. Arra azért meg kíváncsi lennék, hol tart most a bloggazda.

nuskin 2013.03.04. 09:27:00

Sziasztok,

nagy érdeklődéssel olvasgattam a kommentjeiteket, köszönöm.

A kérdésre, hogy elkezdtem-e a NuSkin üzletépítést, a rövid válasz: nem.

Van persze egy sokkal hosszabb válasz is, ez talán egy posztban meg is jelenhet a napokban.

Elöljáróban annyit azért mindenképpen elmondanék, hogy nem az MLM rendszer sajátosságai (amit a tisztelt kommentelők egy része ijesztőnek tart) miatt nem vágtam bele. Sokkal inkább azért, mert rájöttem, hogy tudom a kutakodásaim során megismert üzleti hozzáállást a saját szakterületemen kamatoztatni. Magyarul sokkal inkább a saját meglévő vállalkozásomat "MLM"-esítettem, nem fogtam bele egy új építésébe (mivel itt nem termék, hanem szolgáltatás nyújtása a fő profil, valamennyire nyilván sántít a dolog, de egyelőre működik).

A kommentekhez egyetlen gondolatot fűznék hozzá: az MLM rendszerek nem azt ígérik a belépőknek, hogy MINDENKI sikeres lesz benne, hanem azt, hogy BÁRKI lehet sikeres. Természetesen nincs meg mindenkiben a kitartás, motiváltság, stb, de bárki csinálhatja, nem kell hozzá szuperképesség.
Azt tehát hiba számonkérni a rendszeren, hogy mennyi embernek NEM sikerült. Ez csak statisztika, ami ráadásul csak egyirányban működik, azaz a számosságtól az egyén felé nem értelmezhető.

Köszönöm a sokhavi figyelmeteket.

mocor2 2013.03.04. 10:12:00

@SnakeHB: "Tudom, mi áll a szerződésben, és az egyéb írásos anyagokban, en ezek gyakorlati működésére vagyok kíváncsi."

Teljesen jogos kívánalom. Az is igaz, hogy nem mindenki azt csinálja, amit mond, vagy hirdet. Az is igaz, hogy kevés igazán elkötelezett és jó szponzor van és kevesen törekednek arra hogy azzá váljanak(ahogy az is igaz, hogy pont az ilyen emberek nem járnak a közösségbe tanulni).
A rendszer viszont adva van, mind a cég, mind a képzési rendszer részéről. Amit ezeken a helyeken nem kapsz meg, a gyakorlat. Erre való a szponzorral való közös munka.
Eddig nem találtam semmit, ami hiányozna és emiatt ne lehessen ténylegesen passzív jövedelmet biztosító hálózatot felépíteni. Nem találtam "titkokat", amik mindenkire tartoznának, de nem mondanak el.

"Sajnos azok alapján, amit látok és tapasztalatok, a leírtak nem fedik le a valóság teljes aspektusát."

Egészen konkrét esetet tudsz mondani, mire gondolsz?

"Ha egy bennfentesnel érdeklődöm ezekről, mindig kitérő válaszokat kapok."

Ide is jó lenne pár konkrétum. Fel tudod idézni, miket kérdeztél és kiktől?

Kata Dalmati 2013.12.13. 17:51:50

Olvastam a "könyvet" és kerestem benne egy idézetet, de sehol nem láttam. Valami hasonlónak kell lenni: Nagy ember nagyot álmodik, a kis ember kicsit álmodik .....". Ennek kellene a pontos szövege. Tudna valaki ebben segíteni?
süti beállítások módosítása