HTML

NUSKIN

A barátaim jól élnek a NuSkin nevű cég üzletépítőjeként, be merjek lépni? Mennyire rizikós az MLM rendszer? Tudok-e én is network marketinggel foglalkozni?

Friss topikok

Archívum

Ide várom az általános kommenteket a témával kapcsolatban

2012.05.30. 21:35 :: nuskin

Kedves NuSkin-pártiak és -ellenzők,


itt a lehetőség, hogy higgadt kommentjeiteket megosszátok velem, és így segítsetek eldöntenem, hogy belefogjak-e ebbe a vállalkozásba, vagy ne. Trollok kíméljetek.

 

Köszönöm.

29 komment

Címkék: marketing mlm network kozmetikumok szépségipar nuskin

A bejegyzés trackback címe:

https://nuskin.blog.hu/api/trackback/id/tr594556012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mocor (törölt) 2012.05.30. 22:26:27

Hogy rövidre zárjuk rögtön az elején:
Ha azon gondolkodnál, hogy belefogsz ebbe a vállalkozásba, mit találnál vonzónak benne?

Közben pár alapfogalmat ideteszek:
Pilótajáték: valós termék vagy szolgáltatás nélküli, kizárólag pénzforgalomra létrehozott struktúra. Állami szervezetek által tiltott és büntetendő.

Piramis: Rendelkezési hierarchia. Olyan szervezet, ahol függőségben vagy a feletteseid döntéseitől, akik több joggal, kötelességgel, felelősséggel és forrásokkal rendelkeznek, mint te. Ilyen pl. a munkahely, az egyházak vagy a katonaság.

Multi-level marketing: Értékesítői lánc/hálózat (termelő – kereskedő – kereskedő - vevő). Minden kereskedő haszonkulccsal adja tovább a következőnek. Ilyen pl. egy vásárlás egy autószalonban, szupermarketben, vagy értékesítési hálózatokban.

Direkt marketing: Közvetlenül a termelőtől való vásárlás. Ilyen pl. a hagyományos piac és a fogyasztási hálózatok (víz – gáz - villany,stb.).

A mi vállalkozásunkban mindenki maga rendelkezik az üzlete felől, ezért nem piramis. Lehet értékesítési hálózatban is csinálni(nagyker áron megveszed, kisker áron eladod), de ekkor viselni kell a hagyományos vállalkozás velejáróit. Aki jövedelmezően, hatékonyan és hosszútávon gondolkozik, a cég eredeti terve szerint jár el: fogyasztói hálózatot épít, vagyis hagyja és segíti, hogy az üzletében minél többen közvetlenül a cégtől vásároljanak, így hozva létre a forgalmat.

Felsővonal:
Tőled kiindulva a meghívód - az ő meghívója - lánc. A felsővonal nem tanít neked semmit. Egy dolgot tehet: példát mutat, gondolkodásmódból, beszédstílusból és cselekvésből, amit vagy követsz, vagy nem. Mindent megtesz érted, de azt, amire alkalmas vagy, nem teszi meg helyetted. Anyagilag érdekelt abban, hogy sikeres legyél, de ő dönti el, kivel dolgozik együtt. Az eredményeiden és hozzáállásodon múlik, mennyi időt fog rád szánni.

Szponzor:
Az a felsővonalbeli személy, aki közvetlenül veled dolgozik: ellenőrzi a számaidat, figyeli az emberi viselkedésed, majd megfelelő elemzéssel és kérdésekkel hozzásegít, hogy afelé tarts, amit el akarsz érni és afelé tarts, akivé válni akarsz. A haladási sebességed csak rajtad múlik.

Képzési rendszer:
Ismerteti az alapokat és begyakoroltatja az üzlet lépéseit, részleteiben és folyamatában. Ilyen módon, átvállalva az embereid képzésének legnagyobb részét, a legtöbb időt szabadítja fel neked, amit így másra fordíthatsz.

Havi képzési program:
A képzési rendszer által átszűrt, valóban hasznos, építő irodalomból és rendezvények hanganyagaiból készült havi rendszerességgel megjelenő csomag.

Rendezvények:
A lehetőség bemutatása. Az eredmények elismerése. Általában itt döntik el a jelöltek, elkötelezik-e magukat, vagy nem.

Workshop:
Az alapvető lépések elsajátítása, begyakorlása.

mocor (törölt) 2012.05.30. 22:41:28

Itt van néhány lépés a munkafolyamatból és hogy miért végezzük:

• Az álmaink megtalálásának célja, hogy tudatosodjon, hogy kik vagyunk, és mit akarunk.

• A célok felállításának célja az önmegvalósítási lépéseink sorba rendezése.

• A névlista célja, hogy tudatosodjon a kapcsolati potenciálunk.

• A szelekció célja a meghívandók sorba rendezése.

• A meghívás célja, hogy személyesen találkozzunk a jelölttel.

• A találkozó célja, hogy kiderítsük, akarunk-e együtt dolgozni a meghívottal vagy nem.

• A prezentáció célja, hogy a meghívott eldöntse, más életet akar-e, mint amilyet most él.

• Az utánkövetés/zárás célja, hogy a meghívott eldöntse, velünk tart-e.

• A rendezvény célja, hogy a meghívott kitartson a döntése mellett.

• Az elismerés célja, hogy igazi, növekvő hálából segítsen másokat is ahhoz, amit elért, és ami felé tart.

Ha közben fogalmazódtak meg kérdéseid, válaszaid, ne rejtsd véka alá. :)

MD_Soneji 2012.05.31. 11:47:20

Végigolvastad a nuskines bejegyzést a fogyasztószeren?

nuskin 2012.05.31. 12:56:33

@mocor: Köszönöm a definíciókat. Bár a nagy részükkel tisztában voltam, jó így egyben látni őket, hogy biztosan egy nyelvet beszéljünk.

A kérdéseim persze nem ezekkel kapcsolatosak, gondolom olvastad a posztokat. Ezek közül az első, és talán legfontosabb:

Honnan tudjuk, hogy valóban van piaca a termékeknek? Elhisszük a meghívónknak? Hol vannak elérhető eladási adatok a magyar piacról?

Köszönöm.

nuskin 2012.05.31. 12:57:49

@MD_Soneji: Hááát, hazudnék, ha azt mondanám, hogy betűről betűre végigolvastam, de az érdekesebb kommenteket igyekeztem átböngészni.

Van konkrét oka, hogy ezt kérdezed?

mocor (törölt) 2012.05.31. 16:41:13

1. MINDENNEK VAN PIACA. MINDENRE VAN FIZETŐKÉPES KERESLET, a gombostűtől az atomreaktorig. A kérdés az, TE megtalálod-e azokat, akik akarják azokat termékeket, amiket kínálsz.

2. Magyarországon kb. 10% az, aki azonnal meg tudja és meg is akarja fizetni a termékeinket. Ez lefelé kerekítve is 900.000 ember. Eddig van kb. 20.000 fogyasztó. Személyesen neked 60-80 előfizetőt (kb. 30 család) kell megtalálnod (és egyiknek sem kötelező Magyarországon lennie). Nem mellesleg köztük lesz az a 6-8-10-20 ember, akik a front vezetőid lesznek és együtt dolgoztok.

Kemény meló? Az. 1000 emberrel kell beszélni? Igen. És? A jövődről van szó, nem?

3. A képzések és konzultációk azt alapozzák meg, hogy olyan ember legyél, aki képes folyamatosan úgy tágítani az ismeretségi körét, hogy abból a 10%-ból minél többet elérjen, némelyiket közvetetten, némelyiket közvetlen.
Ha ugyanúgy gondolkozol, ugyanazt mondod és csinálod, amit most, fog ez menni? Vajon szükséges, hogy eljárj előadásokra, képzésekre és konzultációkra? Döntsd el te.

A fenti számok fényében döntsd el te, van-e esélyed?

4. Bizonyára hallottad vagy talán mondtad is: "én nem vagyok olyan". Persze hogy nem. Mitől is lennél "olyan"? Egyetlen embert sem ismerek, aki "olyanul" született. Kivétel nélkül, valahol, valahogy mindenki megtanulta.
Ha eredményt akarsz elérni, neked kell "olyanná" TENNED magad. Korrekt, képzett, jövőképpel rendelkező hálózatépítővé, aki azokat keresi, akik felelősséget vállalnak magukért és teszik a dolgukat.

Úgyhogy a következő kérdésem az, képesnek gondolod-e magad arra, hogy olyanná válj?
Röviden: Tanítható vagy-e?

Egyébként feltettem egy kérdést, rögtön a lap tetején. A mostanival már két igen fontos kérdés vár arra hogy megválaszold.

nuskin 2012.05.31. 21:46:12

@mocor: Köszönöm a kommentedet.

Máris van pár dolog, ami azzal együtt, hogy alapvetően egyetértek azzal, amit képviselsz, bizonytalanná tesz.

1. Gombostűt mindenki vesz, atomreaktort talán egyvalaki. A NuSkin termékek valahol a skála atomreaktor felőli harmadában vannak, és igen, pontosan az a kérdés, hogy megtalálom-e azokat, akiknek szükségük van rá. Persze tudom, hogy eszerint szűrjük majd a névlistámat, de ezt csak azután, hogy csatlakoztam.

2. A 10%-ba beleszámoltad újszülöttől az aggastyánig az összes magyar pógárt. Számoljunk háztartásokkal, hiszen egy háztartás egy fogyasztóként jelenik meg. Van belőle mondjuk 3,8 millió. Ennek 380 000 a 10%-a, ami a 20 000-hez képest még mindig jó arány. Tök jó, hogy ez a szám felbukkant, ez egy konkrétum az eddigiekhez képest, segít az eligazodásban. Van erről neten elérhető közzétett adat?

Nem a kemény munkától félek, már nem egy vállalkozást építettem fel a nulláról, elhiheted, tudom, mi a munka. Én a reménytelen/felesleges munkától tartok, de még inkább a feleslegesen beleölt beugrótól.

3. Az esélyek egyelőre nekem matematika, nem hozzáállás. Amint a matek hihetővé válik, és ebben jól jött a 20E-s adat (és jól jönnének még továbbiak is*), a hozzáállás útjába sem áll majd a skepszis. A képzésekről, tréningekről akkor tudok majd nyilatkozni, ha részt vettem rajtuk. A motivációs cd-k egyelőre inkább viccesek, elég nehéz a sok sikersztoriból kihámozni az információmorzsákat.

4. Ezt ugorjuk át, máshol is írtam már, hogy egy szakmáról van szó, amihez egyelőre nem sokat értek, de nem tűnik megtanulhatatlannak. Szóval ettől nem félek.

Visszatérve a kérdéseidre:

"Ha azon gondolkodnál, hogy belefogsz ebbe a vállalkozásba, mit találnál vonzónak benne?"

a.) Kis befektetéssel korrekt hasznot hozó vállalkozásnak tűnik. A sikersztorikat megint hagyjuk, biztos másként tekintek majd rájuk, ha megjöttek az első átutalások.

b.) Eddigi cégeim irdatlan kintlévőségek miatt mentek tönkre. Ennél a vállalkozásnál ez nem tűnik reális veszélynek (bár persze, ha az anyavállalattal történik valami, akkor várhatjuk az átutalást. Szept 11-re sem számított senki, mégis számtalan stabil cég beleremegett, és összedőlt)

c.) Barátaim is ezzel foglalkoznak, szeretnék velük dolgozni.

d.) A szabad(abb) időbeosztás vonzó, de azért rejt csapdát is. (Mivel főleg olyan emberek szerepelnek a listán, akik munkahelyen, munkaidőben dolgoznak, velük főleg ez után, azaz este lehet leülni. Azaz innentől masfél-két évig nem én altatom a gyerekeket. Ez részemről belefér, de az asszony ingatag :) )

"Úgyhogy a következő kérdésem az, képesnek gondolod-e magad arra, hogy olyanná válj?
Röviden: Tanítható vagy-e?"

Igen. Ez egy szakma, talán nem is a legnehezebb, amit idáig meg kellett tanulnom.

Köszönöm a hozzászólást, sok kérdés válaszolódik meg a közreműködéseddel.

*adatok, amire kíváncsi lennék: ahhoz, hogy összejöjjön a 20E fogyasztó, hány emberrel kellett beszélni? Átfordítva: hány olyan ember (háztartás) maradt a 380E-ből, ami "NuSkin-szűz"? Az új belépők 1000 pontos vásárlása beleszámít a felsővonal GSV-jébe? Milyen arányban van a teljes magyarországi forgalomhoz képest az új belépők beugrója? Ha van weboldal, ahol ezek fent vannak, kérlek add meg.

mocor (törölt) 2012.05.31. 23:31:38

1: Nem aszerint szűröd a névlistát, kik tudják megfizetni, hanem aszerint, kik a korrekt, megbízható, szavatartó emberek. Velük ülünk le beszélni és az ő nyomvonalukon haladunk "kifelé" a jelenlegi ismeretségi körünkből. Így találjuk meg a fogyasztókat és vezetőket is. Talán furcsán hangzik neked, de olyanok is meg fogják fizetni a termékeket, akikről nem is gondolnád. Még egyszer: nem a mi ítéletünk számít, hogy SZERINTÜNK mire képesek, vagy mit tudnak megvenni, hanem a megbízható emberek láncolata.

2: Nem kerestem netes adatokat. Ez saját tapasztalat: Bármit csinálsz, BÁRMIT, 10% egyetért vele, (és) kapcsolódik hozzád, 1% pedig még le is másolja, amit csinálsz. Ezt a 10 és 1%-ot keressük mi.

"Reménytelen munka":
A munka látszólag 90-99%-a kuka. Igen. Ez van. De abból az 1%-ból milliomos(milliárdos) leszel. Mert közben olyanná válsz, aki meg is érdemli. A 90-99% látszólag kárba veszett munka nélkül ezt nem tudom hogy lehetne elérni. Mert nem elég felépíteni a hálózatod, fenn is kell tartani. 1% az "épület", de a 99% "kukamunka" az, ami olyanná tesz téged, hogy az "1%-os hálózatod" nemcsak megtartod, de nélküled már képes növekedni is.

Termékbeugró:
Ez nem téma nálam, egyrészt mert nem kötelező, másrészt, nem tudom mi lehetne a hitelességed alapja a termékekkel kapcsolatban, ha a magad részére sem veszed őket.

3: Talán furcsa lesz ez is: Ebben az üzletben 100%-os a siker ráta(!). HA AZT CSINÁLOD AMIT KELL, akkor, amikor kell, addig amíg kell. Röviden: KÖVETED A RENDSZERT. Sokaknak ez nem tetszik, mert könnyebb feladni és kifogásokat keresni. De itt tényekről van szó, nem üres hitről: HA ELDÖNTÖD, hogy megcsinálod, nem fog érdekelni semmilyen matematika. Talán emlékszel a legelső kérdésemre: olvasd el még egyszer. Ha erre tudsz válaszolni, nem fognak érdekelni holmi esélyek, vagy "bizonyíték". A beled is kiteszed, hogy elérd amit akarsz, és kész. És ez a lényeg.

Az eredményt ez hozza meg: az önmagadon való munka és az személy, akivé ezáltal válsz. Ez a személy lesz MAGA a siker, nem valami "homályos, távolinak látszó eredmény". Ha önmagad siker vagy, akkor olyanokra találsz, akik hasonlót szeretnének elérni magukkal kapcsolatban. És (lényegileg)lemásolódik, amit csináltál magaddal(kemény munka, önmegvalósítás, stb.). Természetesen az visszafelé is igaz: ha negatív vagy, bizonyítékokat követelsz és üres elvárásaid vannak, úgyszintén hasonszőrűek fognak köréd gyűlni.
Van értelme megkérdeznem, hogy "Érdemes megválogatnod, mit gondolsz és kikkel veszed körbe magad?"

Apropó. "Szkepszis": Egyszer egy nő ezt mondta nekem: "ööö megbeszéltük a férjemmel, de mi szkeptikusok vagyunk".
A kedves hölgy összekeverte a kételkedést, elzárkózást a szkeptikussággal. A szkeptikusnak ugyanis NINCS VÉLEMÉNYE. Saját tapasztalatot akar. Maga cselekszik és vonja le a saját következtetéseit, miközben tisztában van azzal, mit és mennyit tett bele abba, amit csinált.

Szóval szkeptikus vagy, ellenző, vagy még csak egyszerűen nem tudod, kivé akarsz válni?

Tréningek: Az alapokat meg kell tanulnod, különben nem fogod érteni a cédéket. Azok nem "motivációs cédék". Motivációs cédé nincs és ha lenne, sem érne semmit. A motiváció az AZ, AMIÉRT(és akiért(magadért)) meghallgatod a cédét. Ha az nincs meg BENNED, hiába teszed be a lemezt.
Az egyik funkciója egyébként az, hogy fenntartsa a kitartásod a külső lehúzó erők tudatalattidra gyakorolt hatása ellen.

*** Az összes befektetésem együtt sem ért annyit, mint a könyveim és cédéim. A független trénerek anyagait is beleszámítva.

Visszatérve a kérdéseidre, bontsuk tovább egy kicsit őket:
a: Úgy érted a "kis befektetést", hogy "kis anyagi ráfordítás"?

b: Van, ami ellen nem lehet védekezni. Ez a cég nem véletlen tart fenn több földrészen is kutatóközpontokat. Nem véletlen tesz a kutatásaiba minden egyes hónapban(!) 20%-ot a bevételéből (számold csak ki, mennyi pénz ez).
Az összedőlő cégek pedig pont annyira stabilak, amennyire bizonyos dolgok össze tudták őket dönteni. Ez a cég 28-ik éves és töretlen fejlődésben van. Te döntöd el, kivel tartasz.

c: Talán kemény lesz, ha igazán belegondolsz: Az elkötelezettség azt jelenti, hogy ha mindenki, akit ismersz, kilép, te úgyis megcsinálod. Persze jó, ha barátokkal csinálod :)
(És nyilván nem kell mondanom az etikai kódex szabályainak betartását.)

d: Igen, ez könnyen megtörténhet. Ezért legyél ott minden képzésen, minden rendezvényen, mindent hallgass meg, mindent olvass el, olyat is, amit te magad teszel hozzá pluszban (persze egyeztess a szponzorodal), hogy minél előbb "olyan" emberré válj, akivel az emberek szívesen együtt dolgoznak és követendő példának tartanak.

Szakma: Mivel itt magadat FORMÁLOD és teszed jobbá és egyre értékesebbé, nem ismerek nehezebb szakmát. :)

Közreműködés: Ha látom, hogy amit beleteszek, azt fel is veszed, ez természetes.

Adatok: nem 380ezer, meg nem 400ezer. 900ezer. A 10%-ban MINDENKI benne van. Ez tapasztalati statisztika. Amúgy magasabb lesz az arány majd, az csak a legpesszimistább, amit felsoroltam.

Szűz-ség: Nem számít, ki hallott róla és ki nem. Az számít, MIT és KIT képviselsz. Ha meghívottadat képviseled (ne feledd: mindent megteszel érte, de semmit helyette), nem számít, másoktól hányszor hallotta. De ehhez előtte magadat kell felépítened, magadnak. A "fejed" tedd rendbe először.

1000pontos vásárlás: Mindenkinek, aki a te csoportodban vásárol(akár 100 "ember-ember-" távolságra is tőled!), de még nem executive, a te gsv-dbe számít. Ha az egyik levált executive-od csoportjában vesz valaki terméket, az az ő gsv-jébe tartozik. Nem bontom tovább, mert ezekre van céges tréning, menj el rájuk.

"Beugrós forgalom vs. előfizetéses forgalom" kérdése: Semmit se számít. Az számít, amit majd te fogsz csinálni. Amúgy kiszámolhatod: kb 20ezer fogyasztó ELŐFIZET már, havi 50-100pont között(kb.15000ft). Ebben nincs benne a "beugrós forgalom". (Ne felejtsd el felszorozni a 12 hónappal. És most számold hozzá a maradék 880ezer potenciális vásárló lehetséges forgalmát. Számolj.)

Előfizetés vs. elindulók:
Előfizetők: 1.5Millió pont/hó.
Becslésem szerint havi 100-200 induló lehet/hó Magyarországon. Legyen átlagban 150.
Tehát: 1.5M pont/hó vs. 150ezer pont/hó. Számolj. Mit reprezentál ez neked?

Senkinek nem tanácsolom a csak "üres", 1000pontos csomagokból való forgalomra való vállalkozás építését. Saját előfizetők nélkül semmit sem fog érni az üzlete. Mi hosszútávon gondolkodunk.

nuskin 2012.06.12. 13:40:44

@mocor: Köszönöm a kommented. Annyi mindent írsz, hogy gyakorlatilag csak annyit tudok reagálni: nagyon meggyőző (persze azért a számaiddal továbbra is fenntartásaim vannak, tudod, messziről jött ember...).

Attól tartok, hogy a beszélgetésünk (és közben persze más beszélgetéseim is) eljuttattak arra a pontra, amikor még egy szinttel mélyebben kell a dolgokba ásnom.

Azaz mostantól nem arról van szó, hogy

a. Jó-e a Nuskin? (még nem próbáltam, de ki fogom próbálni a termékeiket, tegyük fel az egyszerűség kedvéért, hogy igen.)
b. Jó-e az MLM rendszer vagy ha tetszik micro-franchise? (elfogadom, hogy bizonyos típusú termékek értékesítéséhez ez lehet az egyik leghatékonyabb út, és valóban sokak számára jelent fix megélhetést).

Sokkal inkább arról, hogy

a. Nekem való-e (azaz tetszik-e nekem eléggé az egészségtudat-központú élet, hogy hitelesen bemutathassam másoknak a saját példámon)?

b. Tudom-e csinálni (azaz meg tudom-e győzni magamat a fentiekről annyira, hogy a céljaim eléréséhez ezt válasszam útnak)?

Viszont ezek egyre kevésbé e blog témái.

Egy fly-in-re mindenesetre elmegyek a közeli jövőben, hátha leesik a szememről a hályog.

Köszönöm.

freedom blogger 2012.06.12. 14:29:43

Kedves nuskin, témanyitó!
Mindenképp meg kell érteni az üzlethez a hatástöbbszöröződést, de szerintem tudod mit jelent. Ha erről beszélünk, akkor nem neked kell megkeresni azt a sok embert, hanem a kapcsolati tőkédet felhasználva fogod őket megtalálni, nyilván nem közvetlenül. Azaz az ismerőseid ismerősein keresztül. Kíváncsi vagyok hány lépés lenne így, az ismeretségi körből elindulva az USA elnöke... szerintem meglepőn kis szám lenne az "ugrópontok" száma! Van-e 50 ismerősöd? Nyilván... azoknak is van 50 ismerőse, és azoknak is van 50 ismerőse... ez így eddig 125.000 ember! Azt hiszem ezt nem kell túlmagyaráznom, hogy találnál-e partnereket az üzlethez!
Ha ezen már túl vagyunk, és mindenki megértette a hatástöbbszöröződést, akkor fontos kiemelni, hogy a Nu Skin jelen van a New York-i értéktőzsdén! Ez azt jelenti, hogy a könyvelésük nyitott, így ha kicsit utánanézel, akkor minden szükséges adatot meg fogsz találni! De segítek is egy kicsit, első lépésnek ennyit: www.google.com/finance?q=NYSE%3ANUS
Már ismerjük a működést (multi-level), a cég nem titkol semmit (NUS néven tőzsdén bejegyezve), hisz ezt is látjuk, akkor már csak Te vagy hátra! Ez alatt azt értem, hogy a Nu Skin azokat az embereket keresi, akik változtatni szeretnének az életükön, most szeretnének változtatni az életükön, és a meghívókkal szeretnék ezt megtenni. Ebbe a körbe Te nem biztos, hogy beletartozol most, lehet, hogy majd egyszer ebbe fogsz tartozni, de az is lehet, hogy soha! A kérdés az te magad vagy, hogy mennyire tudsz azonosulni ezekkel a dolgokkal. Ez a dolog ilyen egyszerű! Legalábbis szerintem! Hiszen nem lehet mindenki operaénekes, rendőr vagy fodrász, a Nu Skin-nel sem fog mindenki foglalkozni! Ha jól érzed magad a jelenlegi élethelyzetedben, akkor maradj ott, folytasd! Ha nem, akkor változtatni szeretnél... a kérdés, hogy mit és hogyan... meg mersz-e tenni olyan dolgokat, amiket az átlag ember nem mer? Ha nem mersz, akkor ez nem a te üzleted, vagy csak nem tudsz ezzel azonosulni teljesen. De ezzel sincs baj, nem vagyunk egyformák! Az átlagos emberek nem tudják ezt az üzletet felépíteni, de egyetlen MLM üzletet sem. De egy átlagos ember, átlagon felüli célokkal, és szenvedéllyel igen! A jelenlegi jövedelmed szerintem aktív jövedelem. Azaz az idődet cseréled pénzre. A passzív jövedelem amit a Nu Skin is kínál, az pedig nem csak akkor jön amikor dolgozol... akkor is amikor alszol! :)
Mellesleg meg kell említenem azt a dolgot is, hogy a Nu Skin oktatási rendszere a legjobb az MLM rendszerek között!
Ha van egy órád, akkor olvasd el ezt a könyvet: Mi az MLM? www.mlmakademia.hu/pages/page.php?pa=c2b556e8-5538-14dd-c66e-4a1affd8f8ff
Nem szeretném túlbeszélni a dolgot, Te egy elemző típusú ember vagy. Amíg te gondolkozol, utánajársz a legapróbb részletekig, addig lehet, hogy valaki gondolkodás nélkül belevág, és már pénzt keres belőle. De ez sem baj, hisz amint mondtam nem vagyunk egyformák!
Egyébként a félreértések elkerülése végett, nem vagyok és nem is voltam a Nu Skin üzletépítője, de ismerem, és leborulok előtte! Én egy másik MLM üzletet építek, ami hasonlóan színvonalas és hasonlóan világméretű... szerintem ez a jövő!!
Vajon például Donald Trump ismert dollármilliárdos miért nyilatkozta azt, ha minden vagyona eltűnne másnapra, akkor keresne magának egy MLM céget? Ért a pénzhez, és átlátja a rendszereket... döntésképes, és hiteles figura! Ezen mások csak nevetnek, de vannak akik vagyont halmoznak fel eközben!
A piac telítettsége pedig egy olyan kérdés, amit ugyan nehéz megérteni, de sosem fog telítődni! Az anti age-ing legalábbis biztosan! A wellness és az egészség egyre nagyobb trend! Az üzemanyag és a mosószer piac telített? Van rá igény?
Ráadásul a Nu Skin egy nemzetközi cég, az ukrán piacot nemrég nyitotta! Szeretnél nemzetközi üzletet, gondolkozz nagyban! ;)
Mosolygós és hasznos napot kívánok!

mocor (törölt) 2012.06.12. 17:28:52

A legfontosabb kérdéseket tetted fel.
A válaszokat a taníthatóságod megléte vagy nemléte nagyban fogja befolyásolni(akarod-e hogy tanítsanak, vagy nem).
"Meg fogja-e érni neked, vagy nem?"
Ez utóbbi kérdésben egyelőre csak a felsővonaladra hallgathatsz: ez 100%-ig bizalmi kérdés.
Akármit mond, meg kell hallgatni, meg kell érteni és csinálni. Csak akkor visszakérdezni, ha pontosan úgy csináltad, és valami úgy nem működött.
Közben pedig állva maradni a külvilággal szemben. Etikusan, emberi tartással.
Én, innen, azt látom rajtad, hogy mindened megvan ahhoz, hogy elkezdd. A többi csak tőled függ. Én hiszek benned.

SnakeHB 2012.08.30. 11:31:13

Na, akkor beírom ide is a fogyiszeres kommentemet:

Sajnos az MLM rendszer több ponton is sántít, és ez nem személyes ellenérzés, hanem matematika, statisztika és józan paraszti ész.

1. Ha mindenki MLM-ezne, nem lenne, aki megtermelné azt a pénzt, amit szétosztanak jutalékban. A piramis alján lévők szükségszerűen csak vásárlók tudnak lenni, és ők termelik meg az egész piramis anyagi hátterét. Valamint azok, akik más jövedelemmel is rendelkeznek (de ugye a cél a full time MLM, szabadság, szerelem, písz-láv, stb., hogy mindenki üzletkötő - és nyilván egyben rendszeres fogyasztó - legyen).

2. A piac elég hamar telítődik. Ugye az a duma megy, hogy 3 embert, ha beszervezel, az már jó. Igen ám, de ha mindenki 3 embert szervez be és minden később jött ember csak alsóbb szintre kerülhet, akkor a tizedik szintre 88573 embered van, a 19. szinten pedig a világ lakosságának a számát is meghaladtuk (1 + 3*3 + 3*3*3 + ...). És ez csak egy vonal. Magyarország tekintetében, (3,5 millió keresőképes lakosság), ha a termékekre egy - túlzó - 2milliós piacot veszünk, akkor max. 20-30 ember építhet 10 szintes hálózatot és kb. 800-an lehetnek csak benne az első 4 szintben.

Ezek az emberek szerintem már megvannak. Innentől kezdve csak nehezebb.

3. Lássuk az anyagiakat: Ahhoz, hogy egy átlag havi bruttó 300k meglegyen (ebből ugye még adózni kell!), 5%-os jutaléknál havi 6 millás forgalom kell. Nem mindegy, hogy ezt 40 (3 szint) vagy 30000 (10 szint) emberrel magad alatt kell megtermelni.

Minél később csatalakozol, annál kevesebb eséllyel lesz szabad beszervezhető kapacitás a piacon, annál kisebb hálózatod lesz/lehet.

4. A jutalék a termék árába van beépítve. Ez 5 szintnél 25%, tíznél 50%. Maga a NS is azt mondja, hogy 43%-a a bevételnek jutalékkifizetésre megy. Ha gyógyszertárban/boltban/neten közvetlenül árulnák, ennyivel olcsóbb lenne a termék. Egy NS brosúra szerint csak a kisker árrés maga 30%!

Így persze nem lehetne biztosítani a megújuló, rendszeres fogyasztást, ami alapfeltétele a rendszerben maradásnak és a jutaléknak.

Ha az MLM rendszer olyan jó és több előadó szerint az értékesítés jövője, akkor miért nem létezik pl. autókkal, elektronikai eszközökkel, bútorokkal foglalkozó MLM cég? Miért mindegyik a csodaszerekkel jön?
Egészség, fiatalság, hosszú élet.
Mindegyik erre apellál. Nem tűnik fel, hogy ezzel midnen ember alapvető vágyára és félelmére építenek?
Ki ne akarna fiatal maradni, vagy egészséges lenni?

Próbált már biztosítási ügynök életbiztosítást Neked eladni? Mit kérdezett? CSak nem azt hogy: Akarsz -e a családodról gondoskodni? Fontos -e neked az anyagi biztonságuk? stb.? Ki válaszolna nemmel?

mocor (törölt) 2012.08.31. 16:30:39

"1. Ha mindenki MLM-ezne, nem lenne, aki megtermelné azt a pénzt, amit szétosztanak jutalékban."

Ha mindenkinek reklámcége lenne, összeomlana a gazdaság. Igen.

"A piramis alján lévők szükségszerűen csak vásárlók tudnak lenni, és ők termelik meg az egész piramis anyagi hátterét."

Ha mindenki pék lenne, akkor is. Igen.

"Valamint azok, akik más jövedelemmel is rendelkeznek (de ugye a cél a full time MLM, szabadság, szerelem, písz-láv, stb., hogy mindenki üzletkötő - és nyilván egyben rendszeres fogyasztó - legyen)."

A cél, hogy aki az üzlettel foglalkozik, segítse azokat, akik vásárlók akarnak lenni és akik üzletépítők akarnak lenni. Ennyi az összes "cél".

"2. A piac elég hamar telítődik. Ugye az a duma megy, hogy 3 embert, ha beszervezel..."

Mivel nem lesz mindenki sem pék, sem reklámcéges, sem mlm-es, nem fog telítődni a piac. Soha. És ehhez matematika sem kell, csak egyenes logika.

"3. Lássuk az anyagiakat: Ahhoz, hogy egy átlag havi bruttó 300k meglegyen (ebből ugye még adózni kell!)"

Igen. Jobb helyeken adóznak utána.

"5%-os jutaléknál havi 6 millás forgalom kell. Nem mindegy, hogy ezt 40 (3 szint) vagy 30000 (10 szint) emberrel magad alatt kell megtermelni."

Tökéletesen mindegy.

"Minél később csatalakozol, annál kevesebb eséllyel lesz szabad beszervezhető kapacitás a piacon, annál kisebb hálózatod lesz/lehet."

A piac "sosem telítődése" miatt ennek elég kicsi az esélye.

"4. A jutalék a termék árába van beépítve. Ez 5 szintnél 25%, tíznél 50%. Maga a NS is azt mondja, hogy 43%-a a bevételnek jutalékkifizetésre megy."

Pontosan. 43,5%.

"Ha gyógyszertárban/boltban/neten közvetlenül árulnák, ennyivel olcsóbb lenne a termék. Egy NS brosúra szerint csak a kisker árrés maga 30%!"

Nézz meg egy terméket, amit mondjuk a tömegmédiában reklámoznak (plakátoktól a rádión át, a tévén keresztül a moziig), mekkora csak a reklámköltsége, aztán számold hozzá a beszállítók (importőr, nagyker, kisker, stb) láncolat árát.

Egyébként ebben az üzletben nem is használjuk a kisker árréses "bulit". Miért szenvedjek vele, mikor sokkal jobban megéri a vásárlónak is, meg nekem is, ha a cégtől vásárol közvetlenül?

"Ha az MLM rendszer olyan jó és több előadó szerint az értékesítés jövője, akkor miért nem létezik pl. autókkal, elektronikai eszközökkel, bútorokkal foglalkozó MLM cég?"

Mert az mlm alapvetően a fogyasztási termékekre lett kitalálva.

"Miért mindegyik a csodaszerekkel jön?
Egészség, fiatalság, hosszú élet."

A tömegmédiás termékek gyártói miért jönnek ugyanezzel?

"Mindegyik erre apellál. Nem tűnik fel, hogy ezzel midnen ember alapvető vágyára és félelmére építenek?"

Én vásárlói igényre építek. Eszemben sincs félelmet kelteni senkiben. Azonnal elveszteném mint vásárlót és mint barátot (ha ezt a mondatot nem érted, megbeszélhetjük).

Remélem sejted, hogy a fenti mondataid mind félelmen alapulnak. És kb. azonosak az emberek 90%-ának félelmeivel.

Két választásod lehet:
1. Továbbra is félelemben maradsz. Marad a félelem háromféle reakciója közül valamelyik: összehúzódás, menekülés, vagy támadás.
2. Megkerülöd a félelemeidet és a tényeket keresed.

Ha érdekel az, hogyan lehet megalapozni, felépíteni, fenntartani és önműködően növekvőre(!) építeni egy hálózatot, azokat kérdezd, akik hosszútávon pénzt keresnek vele (és ugyanazokon a (teljesen érthető és természetes)félelmeken mentek át, mint te (meg mindenki)).
Ha nem találsz senkit, aki ebben partner lehet, itt van a blog gazdája, végső megoldásként én.

SnakeHB 2012.09.03. 07:16:29

1. Jó, akkor ebben egyetértünk.
Éppen ezért a pékségek sem mlm rendszerben működnek.
A cél az, hogy hálózatépítőnek szervezzék be az embereket. Én legalábbis nem találkoztam olyannal, aki megelégedett volna azzal, ha csak vásárló leszek.

2. Nem vagy tisztában a piaci telítődés fogalmával. Nem kell ahhoz mindenkinek bezinkutasnak lenni, hogy telítődjön az üzemanyag -piac. Ha mondjuk egy kút 1000 vásárlót tud kiszolgálni egy adott területen naponta, holott 2000 lenne a potenciális kereslet, akkor ott egy második kúttal telítődik a piac. A harmadik már csak az első kettő rovására szerezhet vásárlókat es bevételt. Az mlm-ben én már nem szervezhetem be azt, akit te már a halozatodban tudsz. Nekem a szabad piaci kapacitást kell megtalálnom, ami annál nehezebb, minél többen csatlakoztak már.

Folyt. Köv.

mocor (törölt) 2012.09.03. 10:42:11

@SnakeHB:
Szeretnék valamit gyorsan tisztázni: mi is az mlm?
Az mlm egy kereskedői-viszonteladói lánc(hálózat). Az anyacégnek semmi köze nincs hozzá. Az anyacégek direkt marketing cégek. Megveszi tőlük valaki a terméket direktben, aki fizikailag(és pénzügyileg) továbbadja egy másik értékesítőnek, az egy másiknak, és így tovább. EZ AZ MLM (tehát elég egy autót megvenned, vagy bemenned egy szupermarketbe, máris mlm-ben vásárolsz, ha akarod, ha nem).
Konkrétan a mi üzletünket is LEHETNE mlm-ben csinálni, de a kb. semmi értelme. Mindenki a cégtől tud a legolcsóbban vásárolni. Mivel mi, értékesítők a termékeket nem adjuk el(nem szokásunk) a következő értékesítőnek, vagy vásárlónak(ez is nagyon ritka), gyakorlatilag nem vagyunk mlm-esek.
A fentiekből ("direkt marketing cég+nem mlm")következően ez a piac akkor fog telítődni, mikor MINDEN 18 év fölötti ember regisztrált a cégnél.

Ha esetleg te nem tudsz több vásárlót összeszedni a környezetedből, akkor NEKED telítődött a piac. Vagy túllépsz ezen a körön valahogyan, vagy változtatsz a gondolkodásmódodon, kommunikációdon, stb.

SnakeHB 2012.09.03. 15:50:12

@mocor:

3. Ez alatt azt értettem, hogy amit megkeresel, abból még adózol is, szóval a jelenleg hatályos törvények alapján (ha nem adócsaló valaki), akkor az az 5% jutalék valójában kb. 3% nettóban.

És miért mindegy? Hol az érv/magyarázat?
Valójában, nem, nem mindegy:
6 millióból 40 emberre 150000 Ft forgalom jut, 30000-re csak 200.

A hagyományos kereskedelmi közvetítők haszna az MLM-ben a felsővonalnál jelenik meg a jutalékban. Ez utóbbi viszont akár 10 szintes is lehet, szemben az exportőr-importőr-nagyker-kisker vonallal. A másik, hogy egy hagymányos rendszerben bármelyik szereplő élhet azzal az eszközzel, hogy az árrését csökkentve növelje a keresletét (pl. mennyiségi kedvezmény, akciók, stb.). Az MLM-ben az ár ezzel szemben fix, felülről meghatározott.

Az sem igaz, hogy az MLM cégek nem alkalmazzák a hagyományos tömegmédiát reklámra. Elég csak az AVON/Oriflame TV reklámokra és óriásplakátokra gondolni, vagy az olyan szerződtetett nevekre, mint Salma Hayek vagy David Beckham (Herbalife).
De én NS katalógusokat, kiadványokat is láttam már, nem beszélve a többnyelvű profi honlap fenntartásának költségeiről, ahol nem kevés marketinganyag található.
Amúgy egy tömegtermék árában a reklámköltség kb. 5-15%, ami 1-3 szintnyi MLM jutaléknak felel meg.

Ha az MLM a fogyasztási termékekre lett kitalálva, akkor miért nem alkalmazza senki a legalapvetőbb fogyasztási cikkekre?

még folyt. köv.

mocor (törölt) 2012.09.03. 17:11:56

"3. Ez alatt azt értettem, hogy amit megkeresel, abból még adózol is"

A %-okról könyvelővel érdemes beszélni.

"És miért mindegy? Hol az érv/magyarázat? Valójában, nem, nem mindegy: 6 millióból 40 emberre 150000 Ft forgalom jut, 30000-re csak 200."

Mi a konkrét kérdésed?

„A hagyományos kereskedelmi közvetítők haszna az MLM-ben a felsővonalnál jelenik meg a jutalékban. Ez utóbbi viszont akár 10 szintes is lehet, szemben az exportőr-importőr-nagyker-kisker vonallal.”

Szerintem itt is van egy konkrét kérdésed. Mi az?

„A másik, hogy egy hagymányos rendszerben bármelyik szereplő élhet azzal az eszközzel, hogy az árrését csökkentve növelje a keresletét (pl. mennyiségi kedvezmény, akciók, stb.). Az MLM-ben az ár ezzel szemben fix, felülről meghatározott."

Semmilyen árcsökkentésnek nem vagyok híve és nem hiszek a „túlárazott” kifejezésben. Olyan van, hogy valaki megveszi, kipróbálja és rájön, hogy neki nem éri meg. Vagy eleve nem éri meg neki megvenni.
Nem gond. Megveszi az, akinek megéri. Az én dolgom a fizetőképes igény megtalálása, nem az árcsökkentgetés (főleg nem a meggyőzögetés, hogy „nem drága”). Nem véletlen fizet ez a cég annyit.

„Az sem igaz, hogy az MLM cégek nem alkalmazzák a hagyományos tömegmédiát reklámra.”

A többi cégről nem is beszéltem. A mi cégünk nem alkalmazza. És figyeljünk csak oda, mert nem azt mondtam, hogy nincs brosúra és katalógus, hanem azt, hogy nincs tömegmédia (poszter, tv, rádió), vagyis kifejezetten marketingcégneknek nem fizet a cég reklámokért.

„Amúgy egy tömegtermék árában a reklámköltség kb. 5-15%, ami 1-3 szintnyi MLM jutaléknak felel meg.”

Maradjunk a 15-60%-nál. Most a márkás és egyedi termékkategóriákról beszélünk.
Tanultam kereskedelmet, ismerem az árképzést és van rálátásom a médiaköltségekre is. Tetemes.

„Ha az MLM a fogyasztási termékekre lett kitalálva, akkor miért nem alkalmazza senki a legalapvetőbb fogyasztási cikkekre?”

Ez is egy jó kérdés. Talán mert az emberek nem gondolják végig a hosszútávú hatásait annak, miket vesznek/esznek/isznak/akármiznek.

SnakeHB 2012.09.03. 17:56:51

Hagyjuk a személyeskedést, kérlek! Milyen alapon mondod rólam, hogy félek? Én sem feltetelezek rólad semmit látatlanban.

Azonban sem a direkt marketing, sem a piaci telítettség, de még az mlm definíciójával sem vagy teljesen tisztában.

Az meg csak hab a tortán, hogy azt írod, hogy te mint értékesítő nem adsz el terméket, kvázi nem ertekesitesz.

Nem, a szupermarket nem mlm és a piacoknak van egy potenciálja, ami nem egyenlő a felnőtt lakossággal.

A termék eladhatóságát és a piac méretét pedig allitasaiddal ellentétben nem csak a személyes karizma és a befektetett munka szabja meg, hanem a termék árszínvonala, minősége és a makrogazdasági tényezők is. Különben nem lett volna válság.

SnakeHB 2012.09.03. 18:13:04

@mocor:
Lehet, nem hiszel a tularazott kifejezésben, de sajnos létezik. A kereslet is képes befolyásolni az árat, nem csak a kínálat. Szokták mondani, hogy minden annyit er, amennyit adnak érte. A profitmaximalizalas egyik alapeleme az árszabás. A profit az eladott mennyiség es az árrés szorzata. Ha 50 ft árrés mellet a kereslet 100 egység, akkor a profit 5000. Ha 40 ft haszonnal a kereslet megugrik 150re, rögtön 6000 a profit. Ezzel az eladó es a vásárlók is jól járnak. Kár, hogy nem hiszel ebben...

Amúgy jómagam közgazdász vagyok, szakteruletem a marketing es a nemzetközi gazdaság. Nem ellened vagy a levegőbe írogatok itt.

mocor (törölt) 2012.09.03. 19:53:06

@SnakeHB:

"Hagyjuk a személyeskedést, kérlek! Milyen alapon mondod rólam, hogy félek? Én sem feltetelezek rólad semmit látatlanban."

Eszemben sincs személyeskedni. Teljesen általános véleményed és kifogásaid vannak. "Mindenki" ezzel jön (aki egy percet se csinálta még): drága, telített a piac, az én ismerőseim nem olyanok, nem vagyok az a típus.. Félreértheted ha akarod, de kb. mindenki itt kezdi. Főleg azok, akik nem voltak vállalkozók.

"Azonban sem a direkt marketing, sem a piaci telítettség, de még az mlm definíciójával sem vagy teljesen tisztában."

Multi-level-marketing: Többszintű ÉRTÉKESÍTÉS. De mint mondtam, a mi kezünkön nem megy át sem termék, sem pénz. Kizárólag információ(és azt sem áruljuk, hanem az alapján szolgáltatunk). A terméket direktben veszi meg a vásárló a cégtől. A mi hálózatunk nem értékesítői hálózat, hanem FOGYASZTÓI. NEM MLM. Az egyszerűség kedvéért mondjuk csak hogy "mlm-esek vagyunk"(igazából azt mondjuk hogy hálózatépítők vagyunk).

"Az meg csak hab a tortán, hogy azt írod, hogy te mint értékesítő nem adsz el terméket, kvázi nem ertekesitesz."

Információ alapján szolgáltatok. Információt nem veszek a cégtől és nem is árulok.

"A termék eladhatóságát és a piac méretét pedig allitasaiddal ellentétben nem csak a személyes karizma és a befektetett munka szabja meg, hanem a termék árszínvonala, minősége és a makrogazdasági tényezők is."

Ha úgy gondolod, hogy jobban értesz hozzá, semmi gond, becsüld meg a mai magyarországi forgalmunkat, és azt, mennyit lesz mondjuk 10 éven belül a maximum.

"Lehet, nem hiszel a tularazott kifejezésben, de sajnos létezik."

Amíg egyetlen ember van a Földön, aki meg tudja venni és elégedett egy termékkel, és ÚJRAVÁSÁROLJA azt, akkor az nem túlárazásról, hanem vásárlói rétegről beszélünk. Az adott termék nekik való.

"Amúgy jómagam közgazdász vagyok, szakteruletem a marketing es a nemzetközi gazdaság."

Jó pár volt közgazdász van nálunk, köztük (többen 2-3-4 diplomások)olyanok, akik több országért feleltek megamultiknál, súlyos milliárdos forgalmakkal, marketingkampányokkal, stb.
Mint mondtam, beszélj olyanokkal, akik hosszútávon pénzt keresnek EZZEL az üzlettel. Ha hajlandó vagy a tényekről első kézből értesülni, majd leszűrni a hited, az iskolában tanultak, a hagyományos piacon tapasztaltak és a tőlük kapott információk(pl. valós tények a hálózatos fogyasztásról) közötti különbség tanulságát, partner vagyok abban, hogy összehozzalak benneteket.

Elszájkaratézhatunk itt még évekig, szívesen meghallagatom a véleményed, de ettől nem fogod megtudni, mi is az igazság.

mocor (törölt) 2012.09.03. 23:09:02

Ha túl élesen fogalmaztam is több helyen, nem a bántás volt a célom.

SnakeHB 2012.09.14. 19:35:58

@mocor:

"Ha túl élesen fogalmaztam is több helyen, nem a bántás volt a célom."

Nem vettem annak. :)

"Multi-level-marketing: Többszintű ÉRTÉKESÍTÉS."

Nem. Az értékesítés az a "sales", a marketing az marketing. A kettő nem egy és ugyanaz, csak az MLMben, amit hívhatsz, ahogy akarsz, de az MLM alatt a többség azt érti, amit én.
Attól, hogy Te elhatárolódsz az MLM vagy a piramis szavaktól (ami amúgy nem egy hierarchikus szint, hanem egy háromdimenziós geometriai forma, másnéven gúla, ha már a szavakon lovagolunk...), attól még a rendszer kritikája megállja a helyét.

Ugyanis ha pl. lekeverek neked egyet (ez most nem személyes), és te megkérded, hogy miért vágtalak pofon, szerintem kevésbe fogadnád el azt, hogy nem igaz, csak a tenyeremmel illettem az arcod. Attól még a miértre nem kapsz választ. Ahogy én sem az MLM-mel kapcsolatban...

"Információ alapján szolgáltatok. Információt nem veszek a cégtől és nem is árulok."

Na és mit? Az információ szabadon hozzáférhető (ha a NS termékekre gondoltál), nem is azzal kereskedsz. De mit szolgáltatsz? A jogot, hogy vehessek? Akkor itt gyakorlatilag a termék csak egy eszköz arra, hogy minél több embert csatlakozzon a hálózathoz? Eszerint az üzleti növekedést az új tagok toborzása fedezi és nem az eladott piaci termék.
Akkor pusztán ez az egy dolog (mármint, hogy fizikai termék cserél gazdát) menti meg az egészet attól, hogy pilótajátéknak aposztrofálva betiltsák az egészet.

"Ha úgy gondolod, hogy jobban értesz hozzá, semmi gond, becsüld meg a mai magyarországi forgalmunkat, és azt, mennyit lesz mondjuk 10 éven belül a maximum."

Az MLM-kereskedelem kisker. világpiaci részesedése ugyanúgy max. 1-2%, mint 20 évvel ezelőtt. Magyarországon ez jelenleg kevesebb, és 10 év múlva sem lesz több.

"Ami miatt az MLM hosszú évtizedek óta összeomlás nélkül létezik azzal magyarázható, hogy a veszteség csak a legalsó disztribútorok szintjén történik meg, a termékek eladásánál a forgalmazó anyagi helyzete és ráfordított ideje nem számít bele a vállalat veszteségeibe. A 2011-es statisztikák pl. 20-40%-os éves növekedést mutattak az MLM vállalkozások tekintetében, amely annyit jelent, hogy a legalsó szinten található disztribútorok kevesebb, mint 1.2 - 1.4 embert tudtak beszervezni átlagban. (...) a rendszerből történő elvándorlás olyan mértékű, hogy az új tagok is nehezen kompenzálják az emberi erőforrás veszteségeit."

"Amíg egyetlen ember van a Földön, aki meg tudja venni és elégedett egy termékkel, és ÚJRAVÁSÁROLJA azt, akkor az nem túlárazásról, hanem vásárlói rétegről beszélünk. Az adott termék nekik való."

Ja, de mint előbb említettem, ha neked valamit 100 petákba kerül előállítani, és 300 petákért adod, amit 1 ember vesz, 200 profitod van. Ha leárazod 200-ra és így már 3 embernek tudod eladni, akkor 300 a profit, ami 50%-kal több, mint ha drágábban adod. Miért nem "hiszel" ebben? Ez a tiszta win-win.
Miért nem lenne jobb a Nuskinnek a többi táplálékkieg/kozmetikai cikk árszívonalán egy erős marketinggel megtámogatva, kiskerbe, vagy márkaboltokban árulni a termékeit? Ilyen módon még én is kipróbálnám, és lehet rendszeres fogyasztóvá válnék, de így inkább taszít az egész.

A másik, hogy pont erre voltam kíváncsi. Mennyi az annyi? 1 vagy 1 millió ember? Mert nem minden magyar 18 év feletti tudja és/vagy akarja megengedni ez magának, az tuti.

Igazad van abban, hogy a Te dolgod megtalálni azt, aki megveszi, de nem mindegy, hogy rajtad kívül még hányan keresik, és mennyi a maximum megtalálható ember.
Lehetsz bármilyen karizmatikus, azon még te sem tudsz változtatni semmilyen fantasztikus (és méregdrága) tréniggel sem, ha a minmálbérből és/vagy a lakáshitel mellett nem futja "édzslokkra" meg "lájfpekkre".
Engem sem kell győzködni, hogy kurva jó dolog vezetni egy Aston Martin DB9-est, de sajna nincs most rá 70 millám zsebből. Bocs.

"Mint mondtam, beszélj olyanokkal, akik hosszútávon pénzt keresnek EZZEL az üzlettel. Ha hajlandó vagy a tényekről első kézből értesülni, majd leszűrni a hited, az iskolában tanultak, a hagyományos piacon tapasztaltak és a tőlük kapott információk(pl. valós tények a hálózatos fogyasztásról) közötti különbség tanulságát, partner vagyok abban, hogy összehozzalak benneteket."

Állok elébe. De akkor én is összehozlak téged olyanokkal, akik meg a te "hitedet" döngölik a földbe adatokkal, érvekkel (tényszerű érvekkel, nem tréninges bullshit motiváló üres frázisokkal, amiket az MLM mellett puffogtatnak előszeretettel).
Én sehol sem írtam szubjektív dolgokat, mindenhol tény és számszerű voltam, azt hiszem. Ez nem hit, nem az ufók vagy isten létezéséről vitatkozunk.

Sőt, hozok neked lottóötös nyertest is, aki elmondja, hogy milliomosnak lenni párszáz forintos befektetéssel könnyen úgy lehet lenni, hogy pusztán megtalálod azt az 5 számot a 90ből, amire kifizetik a másfél milliárdot. Egyszerű, nem?
Remélem, érzed a csúsztatás analógiáját és iróniáját...

Mit érek azzal, ha hozol 5-10 ilyen embert? Én tudok neked hozni melléjük 100-at, akik viszont buktak vele. Mindenki a saját tapasztalatából indul ki. Én egy percig sem kételkedtem abban, hogy ebből meg lehet gazdagodni (ahogy a lottóban sem, és gondolom te sem), hisz már rég nem létezne az üzlet, de az esélyek és a statisztika mást mutat. Olyat állítani, hogy 100%-os a sikerráta, amikor hivatalos statisztikák arról, szólnak, hogy 99% bukik az MLMben és a belépők 70-80%-a 1 éven belül kilép, enyhén szólva badarság.

mocor (törölt) 2012.09.14. 22:38:24

"Eszerint az üzleti növekedést az új tagok toborzása fedezi és nem az eladott piaci termék."

Jutalékot konkrét TERMÉKFORGALOM után kapok. Ennek a 90%-a ELŐFIZETÉSBŐL, tehát folyamatos, rendszeres ÚJRAVÁSÁRLÁSBÓL származik.

"Akkor pusztán ez az egy dolog (mármint, hogy fizikai termék cserél gazdát) menti meg az egészet attól, hogy pilótajátéknak aposztrofálva betiltsák az egészet."

Ahogy minden más üzletet is "az menti meg", hogy termék vagy szolgáltatás cserél gazdát.

"Az MLM-kereskedelem kisker. világpiaci részesedése ugyanúgy max. 1-2%, mint 20 évvel ezelőtt. Magyarországon ez jelenleg kevesebb, és 10 év múlva sem lesz több."

Gondoltam, konkrét összeget fogsz mondani és vállalod felelősséged a becslésedért. Erre eddig nem kerítettél sort..

"Miért nem lenne jobb a Nuskinnek a többi táplálékkieg/kozmetikai cikk árszívonalán egy erős marketinggel megtámogatva, kiskerbe, vagy márkaboltokban árulni a termékeit?"

Ez le van írva az öregedés mítosza könyvben. Elég világosan. Juss hozzá, olvasd el.

"Ilyen módon még én is kipróbálnám, és lehet rendszeres fogyasztóvá válnék, de így inkább taszít az egész."

Akkor ne vedd meg.

"Mert nem minden magyar 18 év feletti tudja és/vagy akarja megengedni ez magának, az tuti."

Nézd meg, hány 18+ issza az energiaitalokat. Az alap tápkieg csomag már csak ebből kijönne nekik. Nem beszélve a ropikólacsipszekről. Csupa haszontalan termék, amire szórják a pénzt. Ne mondd, hogy nem látod, miket tolnak napi szinten a bevásárlókocsikban. Nem beszélve a csillagászati telefonköltségekről, stb. Úgyhogy hagyjuk ezt, hogy nincs rá pénzük. Legfeljebb NEM AKARNAK rá költeni. Nagyon nem ugyanaz.

"Lehetsz bármilyen karizmatikus, azon még te sem tudsz változtatni semmilyen fantasztikus (és méregdrága) tréniggel sem, ha a minmálbérből és/vagy a lakáshitel mellett nem futja.."

Akkor ne vedd(vegye) meg. Vagy úgy gondolod, kényszerítem az embereket, hogy lépjenek be és vásároljanak? Sőt, én vagyok a felelős azért, mert olyan helyzetbe hozza magát valaki hogy minimálbéren van, meg hitelt vesz fel?

"Állok elébe."
2012.09.22. 10-15h syma-csarnok. 5K huf a jegy. 4K elővételben.

"De akkor én is összehozlak téged olyanokkal, akik meg a te "hitedet" döngölik a földbe adatokkal, érvekkel"

Nem érdekel az érvelők véleménye. Azok véleményét hallgatom meg, akik legalább egy hétig intenzíven csinálták, AMIT KELL.

"Mit érek azzal, ha hozol 5-10 ilyen embert? Én tudok neked hozni melléjük 100-at, akik viszont buktak vele."

..És akik nem azt csinálták, amit kell és ameddig kell. De tudod mit? Hozzál mondjuk kettőt és beszéljük meg velük, pontosan MIT csináltak, meddig és mit "buktak" vele. Előtte leírom neked egy cetlire, mit kellett volna tenniük. Korrekt így?

"Olyat állítani, hogy 100%-os a sikerráta, amikor hivatalos statisztikák arról, szólnak, hogy 99% bukik az MLMben"

A 99% NEM AZT csinálja, amit KELL. Ez pedig nem az üzlet hibája, hanem az ő felelősségük (nyilván nem pilótajátékokról beszélünk, hanem 5-7-10-20-50 éves cégekről).

Viszont: még mindig nem derült ki, mi az igazi, root problémád ezzel az üzlettel/céggel. Hagyjuk a "piramis", meg "telített a piac" szöveget. Az érzelmi okra vagyok kíváncsi. Persze nem kötelező.

Persephone Anonymus 2012.09.18. 16:57:44

Engem érdekelne, hogy belefogtál vagy nem?

SnakeHB 2012.10.23. 16:46:14

"Ahogy minden más üzletet is "az menti meg", hogy termék vagy szolgáltatás cserél gazdát."

Ez nem így van. Ha (maradjunk az általad kezdeményezett példánál) egy pék nem süt kenyeret, akkor legfeljebb áll az üres üzletben, és a kutya sem megy be hozzá vásárolni, ergo tönkremegy, hiszen a termék, a pékáru a történet főszereplője. Ha egy üzletben a termék kvázi másodlagos lesz a hálózat építése (értsd: a beszervezés) mögött, akkor elindul a Ponzi séma szerinti működés, mert abban vagy elsősorban érdekelt, hogy nőjön alattad a disztribútori hálózat, akár csak egyszeri belépőkkel is, akik aztán akár el sem adnak
semmit. Ez nyilván nem a Te hibád, hanem a rendszer sajátos működéséből fakad, erre motivál. Persze, lehet azzal védekezni, hogy csak a ppotenciális forgalmat generálod, magát a terméket közvetlenül a cégtől kapja a fogyasztó, és te csak a (beszervezési) munkád utáni jutalékot akasztod le, de ez valójában technikai
részletkérdés. Ugyanis az MLM rendszer sajátossága, hogy minden fogyasztót a disztribútori státusz felé terel, hiszen az egyszeri hálózatépítőnek egy fogyasztás csak egyszeri jutalék, azonban ha sikerül beszervezni a delikvenst az már újabb jutaléklánccal kecsegtet (pláne, ha már magáért a beléptetésért is jár valami egyszeri díj). Innentől kezdve viszont nagyon könnyen odáig fajulhatnak a dolgok, hogy maga a termék pusztán mellékszereplővé válik a történetben.

"Jutalékot konkrét TERMÉKFORGALOM után kapok. Ennek a 90%-a ELŐFIZETÉSBŐL, tehát folyamatos, rendszeres ÚJRAVÁSÁRLÁSBÓL származik."

Ezzel kapcsolatban az a kérdés is felvetődik, hogy vajon az a 90% milyen arányban fogyaszt újra annak a kritérumnak köszönhetően, hogy amúgy nem kapna jutalékot a saját eladásai/hálózata után?
Mint arra egy előző posztban hivatkozik a bloggazda, globálisan 60% feletti a cég "kötelező" fogyasztásból származó bevétele. Ha az újravásárlás (pontosabban: rendszeres fogyasztás) pusztán vagy elsődlegesen azért
történik, mert az előfeltétele a jutalékkifizetésre való jogosultságnak, akkor egyáltalán nem a terméket adja el a cég, hanem a hozzá kapcsolt jogosultságot.
Persze, tudom: ennek az oka pusztán annyi, hogy "csak úgy lehetsz hiteles disztribútor, ha magad is megelégedettséggel használod a terméket", és ez a rendszer az MLM cégek szerint elviekben ezt hivatott biztosítani. Ez sem teljesen így van. A cégnek valójában azért ez az álláspontja, mert ezáltal kvázi biztosítja a tagok - forgalomtól független - fogyasztását. Ez, mármint az eladás maximalizálása - érthető, de ilyen formában némiképp etikátlan, ugyans:

1. A disztibútor a részesedés, ill. a profit miatt dolgozik; a magas hozam reményében valószínűleg 3kg jancsiszöget is megvenne a cégtől, akár piaci ár felett, ha az elengedhetetlen a kifizetéshez, de a
kötelezettség nékül esze ágában sem lenne (ennyit) fogyasztani. Ő elsősorban eladó, nem pedig fogyasztó.

2. Egy pék sem kóstoltatja végig a kínálatát az eladóival, pláne nem úgy, hogy addig nem is ad fizetést, amíg az alkalmazottak ki nem fizetik, amit megettek. Sőt, mivel inkább a cégek érdeke, hogy az eladói ismerjék, és szeressék a terméket, azt ingyen, vagy maximum egy jelképes összegért bocsájtják rendelkezésükre.

Ez az ellentmondás a rendszer egyik legnagyobb problémája: Az egész hol egy csodatermék marketingje, hol remek üzleti lehetőségként tálalt disztribútori munka. Az utóbbi az, ami inkább bevonzza az embereket a hálózatba: a vízió, hogy ebből ő akár profitálhat. Valójában a terméket a tagok többsége nem fogyasztaná, ha nem lenne benne a meggazdagodás lehetősége, vagyis az egészet pusztán befektetésként kezelik. Teljesen jogosan, teszem hozzá.

Persze, magának a hálózati tagnak is tisztában kellene ezzel lennie. Elsősorban Vagy vásárló/fogyasztó vagy, vagy terjesztőként. A kettő együtt nem megy. Gondolj csak bele, egy autóforgalamazónak sem kell havonta saját használatra új autót vennie, azért, hogy megkapja a gyártótól az eladásai után járó jutalékot (ja, és ha hiszed, ha nem, a legtöbb szalonnak nem kerül tulajdonába az autó, amit megveszel).

Sőt, pont a gyár biztosít neki céges autót (ingyen/nagy kedvezménnyel), hogy nehogy már a konkurrenciát gazdagítsa. Ha már fizetnem kell érte, akkor nem kötelezhetnek semmire. Tudod: "Más farkával a csalánt..."

"Gondoltam, konkrét összeget fogsz mondani és vállalod felelősséged a becslésedért. Erre eddig nem kerítettél sort.."

1. Azt hiszem, nem tartozom neked semmilyen felelősséggel.
2. Bagoly mondja. Te sem kerítettél sort az engem érdeklő konkrétumok leírására. Kíváncsi vagyok a fentebb feltett kérdéseimre mennyire precíz számadatok érkeznek. Kettős mérce, barátom...

"Akkor ne vedd meg."
Nem is veszem, ne aggódj, de pont ez az a mondat, ami MLMes száját sohasem hagyja el általában, hanem addig jár a nyakamra, amíg a végén már nem udvariasan, hanem határozottan aggresszíven kell leépíteni.

Nyilván, hiszen ő a befektetett pénze után fut, neki az üzleti modellből kiindulva mindenki potenciális ügyfél, ezért sohasem kapcsol ki és miden ekörül forog, ezért lesz olyan érzése az embernek, mintha egy
szektással beszélgetne.

"Úgyhogy hagyjuk ezt, hogy nincs rá pénzük. Legfeljebb NEM AKARNAK rá költeni. Nagyon nem ugyanaz."

Nem hát. És én nem is ezekről beszéltem, hanem azokról, akik TÉNYLEG nem tudják megengedni maguknak. Mert van ilyen is szép számmal ebben az országban. Tehát NEM tízmilliós a potenciális piac. Ezt kellene már belátnod, és ezzel együtt azt, hogy az elérhető, megszólítható és bevonható emberek száma igenis véges.

Pont úgy, ahogy írod, van aki nem is akar rá költeni. Ezt pedig illik tiszteletben tartani, és nem rányomulni, mint valami középkori misszionárius a benszülöttekre. Autókeresekdőként én sem basztatnék senkit a végtelenségig, hogy milyen láma már, hogy BKV-zik. Sőt, ha mercit árulnék el kéne fogadnom, hogy valaki havi 200 bruttóval nem fogja tudni magának megengedni az AMG SLS-t, hanem igenis Suzukit vesz, azt is használtan. Ebben a tekintetben a Te döntésed volt, hogy ezt a terméket árulod. Magadra haragudj, ha nem tudod eladni, ne arra, aki nem akarja/tudaj megvenni. De persze meg kell bélyegezni, és ki kell közösíteni, de minimum nyilvánosan hülyének beállítani azt, akinek nem havi egy kiló lájfpekk a vágya, hanem a mekis kaja meg a redbull, mondjuk. Ez mindenki számára kontraproduktív.

"A 99% NEM AZT csinálja, amit KELL. Ez pedig nem az üzlet hibája, hanem az ő felelősségük"

Csúsztatsz, de keményen, barátom. Persze, és a hollandoktól azért kaptunk ki, mert nem azt csináltuk, amit kell. Sőt, a világ leggazdagabb embere azért az, mert azt csinálta, amit kell, de rajta kívül az a maradék pár milliárd nem, de ha mindenki azt csinálta volna, amit kell, most mindenki egyenlően lenne a leggazdagabb. Hát persze.

Mert nyilván mindenki egyenlő esélyekkel és tehetséggel indul neki, nem? Amit mondasz csak ekkor lenne igaz.

"Nem érdekel az érvelők véleménye"
"Hagyjuk a "piramis", meg "telített a piac" szöveget. Az érzelmi okra vagyok kíváncsi. Persze nem kötelező."

Nyilván. Az érvekre hallgatni baromság. Persze, hogy ezt tanítják az MLM akadémián. Az érzelmekre apellálj, a logikát meg a józan észt hagyjad csak az ajtón kívül! Palizd be, aztán vagy boldogul, vagy nem. Ha nyer, akkor az az MLM sikere, ha bukik, akkor nem azt csinálta, amit kell...

Nincs ebben semmi érzelem, sajnálom, csak kicsit gondolkodtam, és a fenti következtetésekre jutottam. Nem állítom, hogy mindenben igazam van, sőt, meg lehet győzni. Valós érvekkel. De ez, amit te folytatsz, nem vita. És ne haragudj, de nem az én érdekem másképp látni a dolgot, hanem a cégedé. És még én vegyek belépőjegyet az agytágításra. Ööö, hát kösz, de kösz nem.
Itt ez a fórum/blog számomra tökéletes. Nos, akkor várom az érveket. Miért nem írod, vagy íratod le a nagytudású kollégákkal ide? Persze nem kötelező... :P

mocor (törölt) 2012.10.24. 13:27:17

"...abban vagy elsősorban érdekelt, hogy nőjön alattad a disztribútori hálózat, akár csak egyszeri belépőkkel is, akik aztán akár el sem adnak
semmit."

Elsősorban abban vagyok érdekelt, hogy a saját fogyasztóim összforgalma meghaladja a 700K HUF-t.
Másodsorban abban vagyok érdekelt, hogy a hozzám csatlakozott üzletépítők elérjék ugyanezt.
Amit te mondasz, abban NEM vagyok érdekelt, semmilyen szinten.

"ne vedd meg" - szoktam mondani, igen. Lenne értelme bármit erőltetni?

"Tehát NEM tízmilliós a potenciális piac. Ezt kellene már belátnod, és ezzel együtt azt, hogy az elérhető, megszólítható és bevonható emberek száma igenis véges."

Persze hogy nem 10milliós. A prémium termékeket 10% tudja azonnal megvenni. A következő csoport(10-20%) tud átcsoportosítani. A következő csoport (50-70%)nem nagyon. Van olyan, akinek ez nem nyilvánvaló? Ki mondott olyat, hogy 10milliós piac?
Egyébként pedig hadd ne ítélkezzem az emberek fölött, melyikük "megszólítható". Döntsék el ők, akarnak-e jönni, vagy nem, van-e rá pénzük vagy nem (megdöbbennél, mennyi ember van, akiről nem is gondolnád hogy VAN pénzük, ÉRTIK(!) és veszik a termékeket).

"Mert nyilván mindenki egyenlő esélyekkel és tehetséggel indul neki, nem? Amit mondasz csak ekkor lenne igaz."

Természetesen nem indul mindenki ugyanúgy. Viszont mindenki(hagyjuk a szélsőségeket) megteheti, hogy kiképzi magát és megszerzi a gyakorlatot.

"Az érvekre hallgatni baromság"

Te mondád. Én nem mondám. De olyannal jönni hogy "piramis" meg "pilótajáték", a rendszer valós átlátása nélkül, NEM "érvelés".
Egyébként nem tudom feltűnt-e, hogy sehol sincs olyan az üzleti szerződésben (ugye olvastad és nem kell a fölösleges köröket lefutnunk itt), hogy nincs benne kötelező "beléptetési szám"?

"..csak kicsit gondolkodtam, és a fenti következtetésekre jutottam."

Nem tudom, milyen "tények" birtokában gondolkodtál. Én EDDIG azt látom belőled, hogy folyamatosan azzal jössz, hogy SZERINTED miért nem működik az üzlet, vagy miért tisztességtelen, ahelyett, hogy az érdekelne, vajon MIÉRT működik és hogyan lehet tisztességesen csinálni.

"Kötelező fogyasztás vs. kifizetés"

A cégnek joga van ilyen kitételt megfogalmazni. Neked meg jogod van nem belépni. Kinek van ezzel problémája?

SnakeHB 2013.02.26. 14:37:10

""Az érvekre hallgatni baromság"

Te mondád. Én nem mondám. De olyannal jönni hogy "piramis" meg "pilótajáték", a rendszer valós átlátása nélkül, NEM "érvelés"."

Pedig Te írtad, barátom, de olvasd csak vissza magad: "Nem érdekel az érvelők véleménye." Ez tőled van... hmmm...

Te abban vagy érdekelt, hogy minél többet keress ezzel az üzlettel. Ezt beszervezéssel és eladással éred el. Akkor mit is írtam én, amiben nem vagy érdekelt?

"nincs benne kötelező "beléptetési szám""

Ezt én sem állítottam, de a kifizetési struktúra erősen jutalmazza, tehát terel a vásárlók beszervezése felé. Ha nem érted, hogy miért, akkor azt hiszem Te nem látod át a rendszert.

"Persze hogy nem 10milliós. A prémium termékeket 10% tudja azonnal megvenni."

Nagyon, jó, végre eljutottunk ide. Én ezt mondom az elejétől fogva. Akkor most már csak azon vitatkozunnk, hogy minek a 10%-a? Meg tudja, de akarja is? Mi van, ha mást vesz? Hány üzletkötő osztozik ezen a piacon?
Lehet maga cég monopol (bér ln ezt is kétséggel fogadom), de az üzletkötők egymás konkurrenciája. Ha Géza Bélának és Kázmérnak is ismerőse, akkor B. és K. versenyben van, egymás konkurenciái, hogy kinek a jutalékláncába kerüljön G.
Ez az, ami nagyban a telítettséghez vezet, amellet, hogy morális dillemát generál a 3 példabeli (és sok valós) barát között.

"Nem tudom, milyen "tények" birtokában gondolkodtál. Én EDDIG azt látom belőled, hogy folyamatosan azzal jössz, hogy SZERINTED miért nem működik az üzlet, vagy miért tisztességtelen, ahelyett, hogy az érdekelne, vajon MIÉRT működik és hogyan lehet tisztességesen csinálni."

Adott a rendszer, amit nekem sokan-sokféleképpen magyaráztak el eddig (olyanok, akik csinálják). Megértettem, de én nem találom számomra megfelelőnek. Sohasem mondtam, hogy nem működik, csak azt, hogy nem úgy, ahogy azt láttatni szeretnék egyesek. Hiába ismerősöm adja elő, nem tud hiteles lenni, ahogy sajnos Te sem, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy személyesen és anyagilag is érintettek vagytok a dologban.
Kérdezd meg az Apple-t, hogy melyik a jobb oprendszer? Nem a Windows-t fogja mondani, azt borítékolom. Kérdezd a Samsungot, a Coca Cola-t, a Nestlé-t. stb.
Senki sem fogja magáról azt mondani, hogy szar, vagy hogy a konkurrencia jobb.
Ezért információt gyűjtöttem, és kialakítottam a véleményem és álláspontom. Ennyi.
Meg lehet győzni engem is, nincs semmi betonba vésve, de itt eddig még nem ment.
Állításod szerint, nem is akarsz. Akkor hogyhogy mindig minden hozzászólásomra válaszolsz és betámadsz (persze szelektíven, mert sok állításomat nem reagáltad le)?

Próbáltam logikus következtetésekkel a bloggazda segítségére lenni. Ha látod, mindenhol érvekkel támasztom alá a gondolataimat (ami most akkor vagy érdekel, vagy nem), nem motivációs maszalggal vakítani. Lehet nincs igazam, de a tényszerűség és a jószándék vezérelt.

"A cégnek joga van ilyen kitételt megfogalmazni. Neked meg jogod van nem belépni. Kinek van ezzel problémája?"

Ennnyi. Nekem semmi az égvilágon. Neked sem? OK. Akkor miért próbálnak meg mégis mindenhol minduntalan meggyőzni? Minden hasonló fórumon megjelenik legalább egy MLM-huszár, akik igyekszik bevonni az érdeklődőt, és diszkreditálni a kritikusokat. Ez nálam ugye a fent említett hitelességi probléma miatt veri ki a biztosítékot. Nyíltan látszik, hogy ezeket az emberek az vezérli, hogy még egy alsóvonalat szervezzenek maguk alá.

mocor2 2013.03.03. 10:46:28

"Te abban vagy érdekelt, hogy minél többet keress ezzel az üzlettel. Ezt beszervezéssel és eladással éred el."

Én abban vagyok érdekelt, hogy visszatérő fogyasztóim legyenek, akik ajánlják a termékeket másoknak.

"..a kifizetési struktúra erősen jutalmazza, tehát terel a vásárlók beszervezése felé."

Minden valószínűség szerint egy vállalkozás célja az ésszerű és kézben tartható növekedés. A vállalkozón múlik, milyen etikával teszi ezt.

"Ha nem érted, hogy miért, akkor azt hiszem Te nem látod át a rendszert."

De te nem erről beszéltél, hanem arról, hogy "a belépők belépése után jár pénz".
NEM JÁR.

"Akkor most már csak azon vitatkozunnk, hogy minek a 10%-a? Meg tudja, de akarja is?"

Ezt a visszatérő vásárlás ténye igazolja.

"Mi van, ha mást vesz?"

Lásd fentebb.

"Hány üzletkötő osztozik ezen a piacon?"

Szerintem biztos, hogy még nem elég. :)

"Lehet maga cég monopol (bér ln ezt is kétséggel fogadom), de az üzletkötők egymás konkurrenciája."

Természetesen.

"Ez az, ami nagyban a telítettséghez vezet, amellet, hogy morális dillemát generál a 3 példabeli (és sok valós) barát között."

Bárcsak a telítődésnél tartanánk már. :)

"Adott a rendszer, amit nekem sokan-sokféleképpen magyaráztak el eddig (olyanok, akik csinálják). Megértettem, de én nem találom számomra megfelelőnek."

Mit változtatnál rajta?

"Sohasem mondtam, hogy nem működik, csak azt, hogy nem úgy, ahogy azt láttatni szeretnék egyesek. Hiába ismerősöm adja elő, nem tud hiteles lenni, ahogy sajnos Te sem, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy személyesen és anyagilag is érintettek vagytok a dologban."

Az én anyagi érdekem az, hogy a vevő újra vásároljon. Én a hálózat növeléséért dolgozom, nem pusztán a fenntartásáért. A "hitelességem" a vevő első vásárlásáig ér bármit. Utána a tapasztalata lép érvénybe.
Egyébként kevés emberről tudok, aki nem anyagi érdekből dolgozik mondjuk alkalmazottként vagy vállalkozóként. Egészen addig lesz valakinek első helyen az anyagi érdeke bármiben, amiből pénzt kap, amíg nem épített fel egy viszonylag stabil pénzügyi alapot. Ez van. Maslow piramis...

"Ezért információt gyűjtöttem, és kialakítottam a véleményem és álláspontom."

Terméktapasztalatod van? Építettél hálózatot a megadott rendszer szerint?

"Meg lehet győzni engem is, nincs semmi betonba vésve, de itt eddig még nem ment."

Nagy ostobaság lenne azt várni, hogy majd itt vagy bárhol máshol, meggyőz téged bárki.

"Akkor hogyhogy mindig minden hozzászólásomra válaszolsz és betámadsz (persze szelektíven, mert sok állításomat nem reagáltad le)?"

A hozzászólásaimat öntréning céljából teszem, miközben voltaképp remekül szórakozom.

"Próbáltam logikus következtetésekkel a bloggazda segítségére lenni."

A logika csak a birtokunkban lévő pontokkal tud valamit kezdeni. Rajtad múlik, MIHEZ és milyen módon használod a logikát. Az én logikai alapom az emberekkel való kommunikáció, a tapasztalatom, a cég és képzési rendszer mentalitása és etikai kódexe, az üzletépítési tevékenység megadott pontjainak végzése, stb. A másik alap a termékek minősége, az azt létrehozó emberek, a vevők újravásárlása, a meglévő forgalom és annak változása. Tehát én tényekre alapozom a logikám.

"Akkor miért próbálnak meg mégis mindenhol minduntalan meggyőzni?"

Én inkább azt a kérdés tenném fel, hogy "miért az alkalmatlan emberek találnak meg mindig?"

"Minden hasonló fórumon megjelenik legalább egy MLM-huszár, akik igyekszik bevonni az érdeklődőt, és diszkreditálni a kritikusokat."

Még mindig meglepődöm azon, miért várja valaki, hogy majd a fórumon majd jól megtudja mi a helyzet a vállalkozásról, vagy azt, hogy majd fogyasztókat/üzlettársakat szerez.

"Nyíltan látszik, hogy ezeket az emberek az vezérli, hogy még egy alsóvonalat szervezzenek maguk alá."

Ezt teljesen megértem. És próbálkoztál már személyesen találkozni olyanokkal, akik ténylegesen csinálják és ebből élnek?
Kíváncsi vagyok, mit szólnál ahhoz, hogy ők mennyire fognak "akarni" "beszervezni" :)

AN DROID 2013.11.10. 21:52:17

...
Van egy közeli ismerősöm aki evvel foglalkozik.
Érdekes..
...emberek a témát érintő ismeret megszerzésének 10 % -ával
Úgy működnek mint egy orvosi rendelő..

Olyan ez mintegy magán természetgyógyászati rendelés.. elmész ócsó pénzért megmondják mi a bajod és ajánlanak rá egy Drága szert.. Persze megkaphatod olcsóbban ha belépsz.. veszel..
A fájdalmas az hogy az ismeretségben bárki bármikor panaszkodik azonnal ráugranak és javasolják a terápiát...
Természetesen lefikázzák a hasonló de olcsóbb termékeket... mert az biztos nem olyan jó.... Ha előveszel egy hasonló vitamint azonnal megnézik, mi van benne és mennyi a káros anyag.

Kicsit fáraszt a gyakori kapcsolat miatt a folyamatos invitálás és a megjegyzések a csatlakozásra.. Én érzem kínosan magam amikor kitérő választ kell adnom.

Kissé olyan mint egy zaklatás.. kellemetlen..
A jórészt kevés eladás és beszervezés miatt a pontok úgy kerülnek az emberekhez hogy a hozzátartozók mindegyike fogyasztja a termékeket. Persze mint DR. Jekyl elsőre magukon próbálják ki..Így nem kerül kidobásra a pénz... Ezt most is így látom.
Adódik vevő is.. Vevő (partner) rendel.. Aztán elfelejt. esetleg szándékosan nem foglalkozik vele.... a "jó vezetők nézik mások rendeléseit is ha kell besegítenek, de fel is hívják emlékeztetik hogy ebben a hónapban nincs meg a limit...

Ha nem rendelsz akkor neki nem lesz pénze, hát még jó hogy felemeli a kagylót..

Nem kevés pénz a belépő sem .. és a Rendezvények látogatása sem, a Sikerolimpiáról nem is beszélve.
süti beállítások módosítása